jjbertilsson
Medlem
handskar!
nån som vet ett par bra skid handskar som tål kyla och är någorlunda vattentäta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att vara sån men den enda infon som går att använda för oss andra är att du vill ha ett par 5 fingershandskar som funkar i -15.Bertilsson101 sa:jag vill ha ett par 5 fingershandskar som ska funka hyfsat i 15- iaf
vill kunna ha dom i några år men vill inte lägga hur mycket pengar som helst
annars har jag inte så många krav förutom att dom ska vara sköna.
Hmm, Såg ett par OR (tror jag det var) på Naturkompaniet på Sveavägen för några dagar sen. ca 350 pix. Liknade haglöfs gram shell mitt mkt. dvs lätta, tunna, troligen lite ömtåliga samt vattentäta.Blide sa:Kapar tråden lite här, eftersom vi ändå snackar handskar. Någon som kan rekommendera ett par gore-tex överdrag för tumvantar? Letar inte efter de lyxigaste som finns, snarare det billigaste sättet att hålla ett par Patagonia Primaloft tumvantar, modell jätte-tjocka, torra.
Tack för tipsen, hittade dock inget på Naturkompaniets hemsida. 350 kr kändes som ungefär vad jag hade tänkt mig att lägga.Piglet55 sa:Hmm, Såg ett par OR (tror jag det var) på Naturkompaniet på Sveavägen för några dagar sen. ca 350 pix. Liknade haglöfs gram shell mitt mkt. dvs lätta, tunna, troligen lite ömtåliga samt vattentäta.Blide sa:Kapar tråden lite här, eftersom vi ändå snackar handskar. Någon som kan rekommendera ett par gore-tex överdrag för tumvantar? Letar inte efter de lyxigaste som finns, snarare det billigaste sättet att hålla ett par Patagonia Primaloft tumvantar, modell jätte-tjocka, torra.
Annars har du ju alltid hestras variant. Dock hittar jag den inte att köpa någonstans. http://hestragloves.com/sv/gloves/outdoor/seam-sealed-shell-mitt/
Haglöfs variant:
http://www.haglofs.com/sv-SE/produkter/klader/lager/accessoarer/unisex/gram_shell_mitten_sv-se.aspx
Finns det fler som har några idéer om detta så är jag helt klart nyfiken.
Bra åsikt.IngemarH79 sa:Köp på järnhandeln.
Fördelar:
* Du behöver inte gråta blod när dina Hestra pro model blir stulna på after-skin eller luktar apa fram på vårkanten.
* du kan köpa olika modeller och välja efter väder
* De blir inte stulna
* Priset 200-500kr
* Du har råd att alltid ha fräscha handskar.
Nackdelar:
* Du ser inte lika cool ut...
Pistörerna i Åre använder handskar från järnhandeln
Fredagen i Tandådalen körde jag med fleece vantar i regnet, dom var dyngsura men höll värmen ändåHasse_Lindborg sa:Empire Gloves är betydligt billigare än Hestra och varmare. Och kan garantera efter fredagen i Tandådalen att de är vattentäta oxå. Och hållbara.
Kolla upp dessa tycker jag...
Det var jag som kom ihåg lite fel. Hittade en bild på mobilen där jag fotat prislapp och lite annan info.Piglet55 sa:Hmm, Såg ett par OR (tror jag det var) på Naturkompaniet på Sveavägen för några dagar sen. ca 350 pix. Liknade haglöfs gram shell mitt mkt. dvs lätta, tunna, troligen lite ömtåliga samt vattentäta.
.