Handskar!?

Maradona

Ny medlem
Handskar!?
Tjena!
Någon som kan rekommendera några sköna, varma och hållbara handskar med snölås? Jag har ett par Hestra Heli ski, men som alla vet är det bra att ha ett par till. Vill inte ha ett par Hestra till för det är kul med lite omväxling.

mvh Maccan

Handskar!?
jag har alltid haft problem med att min hanskar går sönder...kanske inte har lagt ner tillräckligt med pengar, är det nån som vet om handskana slits mer eller på olika sätt om man åker snowboard eller skidor...jag menar jag åker snowboard men om jag köper ett par skidhandskar borde ju inte spela nån roll... eller??

Handskar!?
Jag tycker mina hestra handskar funkar riktigt bra. Jag har mina till snowboard syfte med tumme och hel "vante" för resten av fingrarna. Blir aldrig kall. Har aldrig gått sönder (förutom spännen som jag själv ryckt sönder i ren ilska) kostar inte heller så där jättemkt vad jag kommer ihåg.

Man ska ju självklart tänka på vad handsken ska har för funktion i ditt friluftsliv så att säga.

Ska du ha handsken för att leka med kompisarna i snön ?
Ska du åka 4 månaderna i alperna?
Ska dem vara varma men inte så att du svettas, eller ska dem vara luftiga och vara stryktåliga ?

Jag tycker att handskarna är en väldigt viktig del av utrustningen beroende på vad man såklart ska ha den till. Men till en säsong eller en längre tid med skidåkning/bräda varje dag rekommenderar jag en dyrare handske som håller och som kan ge nog med ventilation och tåla eventuell kyla

Handskar!?
Vad som är viktigt för mig när jag väljer handskar är att dom ska inte vara för varma och dom ska ha tunn innerhand.(alltså handflatan) Tycker att det är viktigt med stavkontakten och med en för tjock handske känns det jäkligt oprecist. Sen så ska dom passa ihop med vad du har på dig på överkroppen. Alltså handske-jackmudd. Inte nån jävla färgskalematchning, det överlåter jag till ÅreGD-folket. Senaste två säsongerna har mitt val varit Hestra Snowboard Spring http://www.hestragloves.com/content.dows?area=30&gloveID=3&handske=3019 . Tidigare var det Hestra Downhill comp som var favoriten http://www.hestragloves.com/content.dows?area=30&gloveID=8&handske=3048 Men dom är betydligt mera ömtåliga. Jag har ruskigt varma händer så dom funkade faktiskt över hela säsongerna. Och köp inte för stora handskar!

Handskar!?
De handskar som jag kört med de senaste säsongerna har varit ett par med löstagbara innervantar. Detta har funkat jävligt bra för mig i alla fören, från -20 i vemdalen till +20 i stryn. mycket skönt oxå om man ska hike`a en bit, bara att slänga ner innerhandsken i fickan medan man går.

Tillbaka
Topp