Beror lite på temperatur och torkmöjligheter samt väder också. Men är det varmt och man svettas om händerna så går det ju att byta innerfoder om man inte kör Gore Tex om man nu har två uppsättningar innerfoder. Däremot så ska väl Gore Tex andas lite bättre så de bör inte bli lika fuktiga inuti som de som saknar Gore Tex. Sedan är det ju om det är blött ute så blir ju ytterhandsken blöt oavsett, då bör ju man inte bli lika blöt inuti handsken på en Gore Tex som en utan. Jag har båda varianterna men då dom utan Gore Tex på den lite varmare (Extreme) varianten. Så har jag den med Gore Tex på den "vanliga" skidhandsken. Vad man ska rekommendera är ändå lite svårt. Blir hansken blöt så är den blöt oavsett membran eller inte, kanske lite torrare i handsken med membran då. Sedan är det ju en prisfråga också, de är ju dyrare med Gore Tex på en redan hyfsat dyr handske. Glöm inte heller att underhålla lädret på handsken så klarar de vätan bättre oavsett modell om den nu har läder. Det är i alla fall min syn på det hela.