Hestra med eller utan gore-tex?

Viggenordberg

Ny medlem
Tjena, undrar om det är värt att köpa hestra handskar med eller utan gore-tex. Gore-tex versionen har inte något löstagbart innerfoder så inte lika lätt att torka. Vad har ni och vad rekommenderar ni?

HDTV

Aktiv medlem
Har de utan GoreTex. Om GoreTex-varianten har skin hjälper inte GoreTex, skinnet blir blött ändå.

Emmis

Aktiv medlem
Säger som de ovan gotetex om snowboard eller om du planerar tugga mycket snö av annan anledning. Annrs går det bra utan

olddjara

Medlem
Har ett par heli Pro 5-fingers till salu i storlek 8, om intressant. Typ knappt använda. Kika annonsdelen.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Hade med GTX utan löst foder/innerhandske. Funkade bra, men om man inte kan torka dem inomhus över natt kan jag se fördel med lös innerhandske. Skötte dem rätt bra och fettade in lädret men till slut blir det ändå små hål.
Eftersom Hestra flyttat produktionen till Kina köpte jag Mammut med GTX och lös innerhandske när jag bytte.

KaitsuH

Aktiv medlem
Hade med GTX utan löst foder/innerhandske. Funkade bra, men om man inte kan torka dem inomhus över natt kan jag se fördel med lös innerhandske. Skötte dem rätt bra och fettade in lädret men till slut blir det ändå små hål.
Eftersom Hestra flyttat produktionen till Kina köpte jag Mammut med GTX och lös innerhandske när jag bytte.
Bra att veta! Jag kan nog köpa Kina handskor, men inte för madeinSverige-pris.

Topp