Hänt att någon ställt om vikten på era skidor?

• Trådstartare Trådstartare RoFi
  • Start datum Start datum
R

RoFi

Guest
I söndags när jag va o åkte skidor löste höger skida ut helt plötsligt utan speciellt högt tryck o vänster löste ut jävligt sent, hade precis lämnat liften o va på väg ner för en backe o körde på. Trodde det va så att jag hade fått för mkt snö under pjäxorna så de ej satt ordentligt, då detta va första åket efter lunch o man vart i värmestugan ett tag.

Skadade vänster knä, men kom lindrigt undan, bara en veckas vila så ska det va bra. När jag kom hem visade det sig att höger skida stod riktigt lågt o vänster riktigt högt. Och vikten ställer inte om sig själv. Jag har aldrig haft en tanke på o kolla att vikten står rätt när jag ska ta dem o åka... När de ståt lika dant i 2 år...

Så någon måste ha stått där o ändrat vikten när man va i värmestugan.
Känns bara så sjuk, hur får man ens tanken och göra det?
Skulle någon stå o fixa med skidorna vid stället skulle jag ej reagera, skulle bara tro någon fixar med sina skidor.

Hur får man ens tanken? kul o se andra skada sig?
Jag blir bara arg, kunde förstört säsongen för mig! men jag klara mig skapligt!

Har det hänt någon annan? Någon som ens hört om det tidigare, för det hade ej jag. Vet att det hänt att folk klipper bromsvajrar på cyklar, men inte att folk ställer om skidorna!

Känns mer som obetänksam "kompis" som försökt vara rolig och varit framme och skruvat lite (släkten är alltid värst!). Visserligen hänger det skruvmejslar lite var stans i skidanläggningarna, men att faktiskt att ta ett par okända lagg och avsiktligen skruva på bindningarna känns lite långsökt.

Visserligen har det busats både på det ena och det andra sättet under årens lopp, men att skruva bindningar hårdare kan beteckans som nästintill kriminellt beteende. Att släppa upp dom... det har väl kanske hänt... när man var 16 bast typ... ja, jo... hmmm

Eller så hade du stött hårt på någons tjej på after-whatevern eller kallat Stockholmare för POC-holmare eller nåt annat intelligent... :)

Jag antar att du hädanefter alltid kollar dina bindningar innan du drar iväg. Bindningar ska "joggas" lite ibland, släppa på fjädern, trycka ur pjuckan, skruva åt igen, o s v, släppa upp dom efter säsongen och så.

Ovanligt petnoga idag
Eder,
/Ace DG

Senast ändrad:
Jag har funderat på om det va riktat mot mig, men jag vet ej vad jag skulle gjort för o förtjäna det.
Jag vet ej vem jag skulle retat upp...

Denna gång va jag där själv, snacka med några men det va om hoppen, och att jag skulle stött på någons tjej utesluter jag totalt, jag är tjej och helt in to boys! Nej stötte ej på några killar heller. Jag är där för o åka skidor, inte ragga...

Men lär aldrig få veta om det va hat mot mig eller någon som tycker sånt här e kul. Ville se om det hänt någon annan, eller om det va en tillfällighet ev riktad mot mig.

@RoFi
Beklagligt att du skulle råka ut för det där. Riktigt otrevligt!
Som du säkert själv redan konstaterat är merparten av våra medåkare är trevliga.
Sen kan man ju råka ut för puckon ...dom finns tyvärr.
Var åkte du förresten?

...Sen var det där med genderfrågorna. Du är alltså tjej...

Ovanligt klantig idag...
Ace DG

Senast ändrad:
Vore ju utomordentligt praktiskt om man kunde ställa om vikten på skidorna till noll. Eftersom de då är viktlösa kunde man ha dem i ett snöre som en ballong och slippa svettas när man bootpackar. Var köpte du dessa fantastiska lagg med ställbar vikt?

snorkel sa:
Vore ju utomordentligt praktiskt om man kunde ställa om vikten på skidorna till noll. Eftersom de då är viktlösa kunde man ha dem i ett snöre som en ballong och slippa svettas när man bootpackar. Var köpte du dessa fantastiska lagg med ställbar vikt?
Ja fan jävligt praktiska väger inte ett skit...

Sorry utlösningen då!

Sådant beteende är inte OK. Kan dessutom skada någon mer än den som avses.

Om någon gjort detta vilket så verkar så gör en polisanmälan som kommer rubriceras som framkallande av fara för annan. Det kanske inte leder någon vart direkt men om det är en "sjuk" person som är i farten och det händer fler än dig blir det kanske lite fart på dem.

Mountain_Man sa:
Alla barnen förutom Snorkel fattade att det var inställningen på bindningen du menade ... :-)

/MM
Det jag egentligen undrar är varför folk inte skriver vad de menar? Det blir så mycket tydligare då.

@Snorkel Just live with it!

Nej inte polisanmält, de gör ju inge åt det, kontakta bara anläggningen, de borde ju veta om hände fler eller bara mig.

Tillbaka
Topp