Det finns ju en uppsjö av frisyrer som med fördel kan väljas allt från den mer pyromanbaserade frisyrerna via hockey-frillor a Stureplan eller Burträsk till den mer jag-vill- ha-håret kvar-för-det-börjar-bli- kalt-på-toppen-och-vikarna-blir-allt-djupare.
Själv har jag en förkärlek till den hederliga knullrufset eller vid festligare tillfällen den flottiga dagenefter-jag-somnade-i-gränden-frisyren. Det har ju även hänt efter att längre bortavaro från allehanda bekvämligheter har stoltserat med treveckorsflott-frillan. Vilken jag räknar som min favorit.
Vad det gäller frisörer föredrar jag en herrekiperingar där företrädesvis far och son driver verksamheten. Frisören skall känna mig till namn och ha en allmän uppfattning om vilka ämnen jag gillar att diskutera. När vi kommer till litteratur bör salongen vara utrustad med allehanda sportmagasin, NG och brantåkarläsning. Om det smugit sig in en lättkläddare version av magasin företrädesvis Playboy, räknar jag det som utsmyckning.
Efter avslutat klippning skall det givetvis betalas vilket görs i jämna hundralappar och som vid alla affärsuppgörelsers skall det tas i hand vid avslut.
Simplare form av frisör med tvekan i sexuelläggning eller plastbyst är helt otänkbart.