Hard boot tråden, till spiltboard

Blev det ditt omdöme, Teddo? :) Kan du berätta lite mer om dem? Tyvärr är min fot 2 cm längee än din så det är mest för kuriosa.
Det är så sjukt individuellt med pjäxor alltså.
Tror inte de var rätt för min fot eller åkstil. De var lite väl mjuka i min smak som normalt åker hardboots eller Salomon Malamute/Driver X.

Har ett par TLT 6 med plastcuff till salu om någon är intresserad av att modda för att köra splitboard. 265 inner.

har kört med ett par Atomic backland Carbon sedan 2021 och varit supernöjd, men som nu gått sönder i pivotleden. Osäker på varför men kanske är de inte byggda för att åka snowboard med!? Behöver nog se mig om efter nya pjäxor och önskar lite tips på vad ni tycker är lämpliga ersättare?

Bilagor

• IMG_2646.webp
    IMG_2646.webp
    500.9 KB · Besök: 37
Har du kollat om det går att köpa en ny cuff från Atomic? Alternativt kolla med Phantom som säljer ombyggda Backland?

Enligt Atomics support så finns det bara ett pivot set med skruv och brickor att köpa. Men phantom ska jag kontakta. Tack för tips!

Tänkte återrapportera om mina erfarenheter av mina stegvis moddade Speedfit:
efter ett par år utan vristspänne - och inte riktigt rätt brädkänsla - slog jag inför denna säsong till på ett par Phantom-reservdelsspännen och tog hjälp att montera dom (vågade inte ge mig på att borra och montera själv - min händighet lämnar en hel del att övrigt önska - fick utmärkt hjälp av Magnus på Alpingaraget).
Och nu sitter känslan perfekt! (och uppför är dom mycket bekväma, och lätta)
IMG_1920.webp

Tillbaka
Topp