berätta vad du vill ha den till?Rundberg sa:Jag har kollat på en bräda som har 8 i flex på en 1-10 skala. Jagf väger 70kg, kommer den bli alldeles för hård för mig?, sen undrar jag hur en bräda med hårt flex kan ha bra pop?,
//Fredrik
en bräda som har en 8:a i hårdhet på en 10 gradig skala låter helt perfekt för det du vill ha den till,Rundberg sa:Jag vill ha den till att mest åka i pisten med, men jag brukar också bygga egna hopp och hoppa på, samtiblabalbablaa
håller med! "En hård bräda klarar allt en mjuk bräda kan, men en mjuk bräda klarar INTE allt en hård bräda kan"Rydellen sa:Jag tycker en för mjuk bräda förstör mer av åkningen än en för hård. Jag menar, det går fanemej hoppa osv med en hård också¨, men med en mjuk bräda blir åkningen såpass lidande att jag rekommenderar dig att hellre köpa en "för" hård än en mjuk. Speciellt när du nämner att du gillar att åka fort.
Emil
Jag håller inte med, kör på en extrem enlight som är väldigt hård. GIllar verkligen brädan helt underbar i höga farter och lössnöåkning. Ja till det mesta.CustomX sa:håller med! "En hård bräda klarar allt en mjuk bräda kan, men en mjuk bräda klarar INTE allt en hård bräda kan"
fast har du fel, det går visst att jibba runt och lattja med en hård bräda.. men en mjuk bräda har definitivt en begränsing gällande stabilitet och respons, framförallt i höga farter..perbac sa:Jag håller inte med, kör på en extrem enlight som är väldigt hård. GIllar verkligen brädan helt underbar i höga farter och lössnöåkning. Ja till det mesta.CustomX sa:håller med! "En hård bräda klarar allt en mjuk bräda kan, men en mjuk bräda klarar INTE allt en hård bräda kan"
Det en hård bräda inte klarar av det är ju att fara runt och jibba i den klassiska bemärkelsen, göra butters och latja runt.
Så allt klarar inte en hård bräda, men tror även jag att en hårdare bräda är lämplig i detta fall.,
yes instämmer, gick också ganska nyligen från en mjuk till hård, blev en helt ny värld ÄVEN I PARKEN, kommer runt mkt lättar i mina spinns nu... osv..Rydellen sa:Meningarna går isär som du ser. Alla gillar olika grejer. Jag kör på en bräda som är 8av10 i styvhet enligt tillverkaren. Man vänjer sig såklart med det mesta. MEN jag kan bara säga att jag iaf gick från en mjuk bräda till en relativt styv och kände att detta lyfta min åkning ganska mycket. Jag gillar verkligen att hänga i parken och självklart blir det lite lite jobbigare med en hård bräda. Men den enligt mig lilla skillnaden tycker jag väger upp med att den uppför sig så mycket mer kontrollerat och stabilt när vi talar om åkningen isig.