Hård snowboard (burton)

theras

Ny medlem
Hård snowboard (burton)
Vilken av burtons snowboards anses som hård. Förstår mig inte riktigt på guiden här på sidan när tex en costum 162 wide ligger i hårdhet 7 medan en clash har 2. Vilket av dem är hårdast?

Jag har som sagt nybörjare inom detta. Där min åkning kommer först och främst vara pist åkning men strävan att leka lite i framtiden. Så vill gärna inte ha de absolut hårdaste där finns.

Hård snowboard (burton)
Du kan även se i regel beroende på kärna och vad själva brädan innehåller. Styvare och även medelstyva brädor brukar i regel ha Carbon i sig och en kärna som heter II eller III tex Super fly core II är hårdare än Super fly core I. man kan även generalisera lite att ju dyrare bräda desto mer "stiff" är den gäller dock ej alla!
Aja Hoppas du fattade nått!

Hård snowboard (burton)
Tips på brädval kan vara en Burton Dominant Prisvärd och bekväm bräda som passar allround och är lekfull. Samt om du vill ha en medelstyv kan du köra på en un..inc eller nått liknande.

Hård snowboard (burton)
snowdiver sa:
Tips på brädval kan vara en Burton Dominant Prisvärd och bekväm bräda som passar allround och är lekfull. Samt om du vill ha en medelstyv kan du köra på en un..inc eller nått liknande.
Dominant är väl ändå inte särskilt allround?

Hård snowboard (burton)
Hur fan kan ni rekomendera Dominant, Un.inc eller clash till en kille som vill ha en lite styvare bräda anpassad för piståkning!?
Un.incen kanske är något styvare än de andra två men fortfarande en renodlad parkbräda. Och clashen är ju en riktigt vek budgetmodell från burton.
Jag skulle rekomendera en Custom eller Custom X om du nödvändigtvis ska ha burton. Annars tycker jag att du borde kika på bataleons Omni eller Undisputed.

Hoppas du hittar nåt som passar dig och ha riktigt kul på berget!

Hård snowboard (burton)
Yo RCroy! killen säger: Så vill gärna inte ha de absolut hårdaste där finns.
Utgick från det och tycker själv un..inc ride Dh och andra medelstyva brädor skulle passa hans krav..... Palla leka runt( pressa) med en Custom X om man inte har stockar till ben!

Hård snowboard (burton)
Jag håller med dig RCroy. Varför ska man ha en mjuk twin bräda när man ska vara ute och glassa i pisten Dominant känns ju inte riktigt som det rätta valet, Un.inc däremot är en bräda som passar för hela berget och den är absolut inte jätte hård men tillräckligt hård för att det ska gå att åka fort med.

Tillbaka
Topp