Hårda boots?

erbw02

Ny medlem
Hårda boots?
Tjena!

Ska köpa nya boots och skulle vilja få lite tips. Har Custom-bindning med tåkappa. Diggar medelhårda till hårda boots. Tacksam för all hjälp.

Ha de gött.

//erk

Hårda boots?
Jag skulle varmt rekomendera Burton Driver X

Har nånstans kring 50 åkdagar på mina som jag köpte förra hösten. Mycket stabila men ändå riktigt komfortabla. Sen beror det förstås på hur och var du åker.

Jag traskar rätt så mycket en normal åkdag så då känns det bra med en specialdesignad Vibram-sula. Om inte annat för att man vet att dom är tänkta att hajka med.

Dom kan kännas läskigt hårda första åken men det är riktigt lyxigt när vill att kraften ska komma ner i brädan. Och det gör den så länge du inte har bindningar gjorda av sötlakrits.

Hårda boots?
Jag vill oxå ha ett par hårda boots o har funderat på ett par Burton ruler. Recensionerna här på Freeride verkar ju iaf vara positiva, men de ngn mer som har något o säga om dessa boots?

apropå det, hur funkar custombindningen till hårda boots? det är väl ganska mjuka straps på den bindningen? Tycker inte det låter optimalt iaf.

Senast ändrad:
Hårda boots?
Testade Driver X för ett tag sen men den kändes inte perfekt, kan inte riktigt säga varför men iaf. Sen är den snorigt dyr också.

funderar starkt på ett par 32 - forecast. några åsikter / erfaranheter av dessa ?

Hårda boots?
..

Burton ION :D

meldelhård sko.. skön som fan.. perfekt men deras j-bars som håller ned hälen jävligt bra.

Burton 4 eva´ :)

/Pinn

Hårda boots?
Ion....utan som helst jäkla tvekan... ett stort plus för deras mångsidighet oxå!
Äger ett par själv, o bättre kan man nog inte få för sina slantar

Hårda boots?
ION helt klart...underbara och sitter med jämnt tryck runt hela foten. Lätt att justera "flexen" framåt för tex park men är alltid styva bakåt. Kanonsko

Hårda boots?
ION helt klart, bästa någonsin, dock med gjuten sula..

har du inte råd med dom satsa på Ruler också grym... men inte lika grym... ;-)

fan ION rules nu är vi 4 tunga namn som sagt den.. Röj!

Hårda boots?
Håller med föregående talare, Ion är fina dojjor.

Nu är det bara att skynda till nån butik och köpa, alternativt beställa från utlandet för Burton sverige har helt slut på både SL-9 och Ion........

Hårda boots?
Fan, nu blir jag ju sugen på att köpa ett par ION för det , testade innan jul men dom kändes läskigt hårda.. Men dom kanske inte är så farliga när man väl är ute i pisten?

Hårda boots?
Denzel sa:
Fan, nu blir jag ju sugen på att köpa ett par ION för det , testade innan jul men dom kändes läskigt hårda.. Men dom kanske inte är så farliga när man väl är ute i pisten?
Nej för fan! bara att tuta och köra..

1. dom mjuknar ngt..
2. du vänjer dig och då du, då jävlar kommer du få känna på good almighty powercarve!

Köp!

ps. borde inte jag åf betalt av Burton, i alla fall varje par som säljs inom skandinavien.. asså bara typ en krona varje par.. skulle typ vara miljardär nu... nä asså men annars gör jag typ inte så mkt, typ hänger på lunarstorm och så, dricker snodda folkisar bakom ICA..

Hårda boots?
Hej,
Kolla in Northwave Concept, kanske de drar iväg i pris dock. Jag gillar själv styva dojjor och har ett par Northwave APX9, och passformen är kalas! Kolla gärna in Salomon Malamute, styva, men passar inte riktigt mina fötter dock.

Ride on,

Hårda boots?
Jag har ett par ion dom är sköna ock så men jag har dåligt hälgrepp :(
tror det kan va att dom är lite förstora fundrar på att köpa en mindre modell av ion.
eller tror ni jag kmr ha samma problem då ?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp