LawndartGustav
Aktiv medlem
hardside > true > q115 > wizard > ?
Tunga men Moment gör skidor med taper iaf... Bara att kolla på hemsidan, de har rätt mkt skidor.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Framförallt har väl Annex en helt platt tail och även hårdare flex bak, om jag minns rätterik_lagg sa:Ok! Mkt som talar för annex. Ngn som kan jämföra annex och pinnacle. Verkar sitta ngt 3D-aktigt på pinnacle - gör det ngn skillnad?
Nä, jag tycker inte att de är så lika.erik_lagg sa:För långrandig och slingrande tråd? I korthet, är rockerprofilen på ovanstående skida lik Salomon rocker 2 122? Vilka andra skidor kan den vara lik som är ca 120 breda? (Man kan förstora upp bilden)
Visst går de att drifta med, men superlätt tycker jag inte, då får vi nog leta skidor med mindre eller inget spann och gärna omvänd skärning.erik_lagg sa:Tack för bra länk på bild
@snej !
Min bild var på True men det spelar ingen roll.
Kanske blir ett par R2 122 ändå men egentligen skulle jag vilja prova något med mindre spann än den. Eller går den att drifta med (super)lätt ändå?
De ser väldigt lika ut! Någon som vill bli av med ett par i 185 cm längd?iSooLi sa:Har du kikat nåt på Black Crows Nocta 185? Fullrockad sen ett par år tillbaka.
Roligt att den här tråden återuppväcktes samma dag jag loggar in för första gången på flera år då jag har liknande beslutsambivalens som du :D inte läst varenda inlägg men utifrån ditt första låter det som du borde testa Extrem Opinion 108 om du får chansen. Jag har Opinion 98 Carbon som både toppturslagg och daily driver men diggar dem inte helt för min åkstil. De har mycket kant och en tail som jag har svårt att få runt i vissa snölägen, egenskaper jag härleder till min åkteknik. I övrigt sköter de sig fint i puder (jag spanar på nytt då mina 105kg inte riktigt bärs upp av 98mm midja) och carvar fint i post med tydlig fjädring ur svängen för rappa carvingåk.erik_lagg sa:Väcker liv i min gamla tråd. Kör fortfarande på mina CT 4, 122 breda 183 långa, så det är modellen som motsvarar nuvarande CT 5. Skidan passar mig mycket bra trots att jag knappt jibbar något alls. Nu håller skidorna på att delaminera. Frågan är då om jag ska satsa på ett par nya CT 5, eller på ett par något smalare CT 4, eller på ett par BC Nocta (185 långa). Alla saknar spann men de två sistnämnda har taper. Någon som har testat mer än en av dessa modeller och kan jämföra? Allmänt gissande går också bra - hur stora är skillnaderna?
CT 4 har nog lite spann förresten.