Härnösand cityjam 2010

• Trådstartare Trådstartare MagnusKroik
  • Start datum Start datum
Härnösand cityjam 2010
Dirtbiker sa:
Snackade med farsan i morse åt honom, han hade vaknat inatt och det enda han fråga var om han satte volten, Skön Alex. Sedan hade han bara mummlat och somnat som jag förstod det som.

Han mår bättre idag mer en så vet jag inte. Smällen tog på vänster sida utav huvudet vilket leder till höger sida kroppen.
Det här kommer gå bra Alex!
Du har inte hört något mer nu emil? vad jag vet så har han Aldrig crashat på en dubbel front förutom första försöket, Och han har varit sjukt säker på det, så händer det här, han kmr nog tillbaka snabbt..

Härnösand cityjam 2010
Ringde nyss, Dom ska försöka väcka honom vid 22tiden. Det är vad jag vet nu.
Han har aldrig krachat på en dubbel front inte enns på första försöket tror jag.
Men men, återkommer.

Senast ändrad:
Härnösand cityjam 2010
Dirtbiker sa:
Ringde nyss, Dom ska försöka väcka honom vid 22tiden. Det är vad jag vet nu.
Han har aldrig krachat på en dubbel front inte enns på första försöket tror jag.
Men men, återkommer.
okey, hoppas de går bra då!
aa han brukar vara säker på sin dubbel front

Senast ändrad:
Härnösand cityjam 2010
I början var det många som flög över och förkort men efter ett tag så gick det riktigt bra för alla när alla hade speed chekat!
Hög nivå på åkningen! :)

Härnösand cityjam 2010
PeJi sa:
Front5 sa:
hög skaderisk iår asså.

SÅ går det när man bygger ett skidhopp för snowboarders, och när nollen är skarp som en kniv
ingen snowboardåkare som gjorde illa sig.
du var inte med antar jag ?

En ryggkota ur led

en bruten arm

en hjärnskakning

ett sträckt korsband

en stukad fot

bara på snowboard åkarna!

Uppdatera dig innan du öppnar kakhålet lilla gubben :)

Härnösand cityjam 2010
Front5 sa:
PeJi sa:
Front5 sa:
hög skaderisk iår asså.

SÅ går det när man bygger ett skidhopp för snowboarders, och när nollen är skarp som en kniv

En ryggkota ur led

en bruten arm

en hjärnskakning

ett sträckt korsband

en stukad fot

wow, okej.. my bad, missade det:) hade jag ingen aning om.

Härnösand cityjam 2010
Front5 sa:
PeJi sa:
Front5 sa:
hög skaderisk iår asså.

En ryggkota ur led

en bruten arm

en hjärnskakning

ett sträckt korsband

en stukad fot

när hände detta? var inget jag märkte? stog endå och tittade på hela tävlingen och såg inte en enda brädåkare som kraschade utom typ kalle som landade nollen några ggr?..

kan ju vara så att jag har dåliga ögon men det låter väldigt mycket det du skrev?

och gillar man inte hoppet måste man ju inte hoppa så skyll inte på dem som byggt. var glad att folk lägger ner så jävla mycket av sin egen tid helt obeltalt för att göra ett sånt här sjukt jam som det tillslut blev!
var nöjd och sluta klaga! gör något själv om de inte duger ;)

hoppas verkligen alex blir bra, sjukt läskigt det som hände. hör av er ni som har updates!

bless
/jeeppeeee

Härnösand cityjam 2010
Okej allihopa.
Familjen hälsar detta till alla på freeride och andra berörande. Han mår nu relativt bra med tanke på omständigheterna.

Han har lite tal problem osv men kommer ihåg tävligen och adresser osv och är klar på den fronten. Pratar mycket skidor och tävlingar osv, märks vilken sport han brinner för!

Även bra rörlighet i kropsdelarna.

Stay strong Alex!

Senast ändrad:
Härnösand cityjam 2010
Hej där alla!

Jag, Robin och Håkan (Robins pappas) har efter önskan från Alex familj tänkt göra ett officiellt uttalande om Alex.

Vi besökte familjen idag i Umeå, och fick ett par minuters möte med Alex själv. Resan hem var betydligt bättre än resan dit.

Först hade vi ett långt samtal med familjen. Vi pratade om säkerhet, idrotten som sådan - med de risker som finns och framförallt pratade vi om Alex läge.

Han har återhämtat sig förvånansvärt snabbt de senaste dygnen och kommer att bli helt återställd. Han kommer att behöve träning för att hämta igen det trauma som kroppen utsatts för, men han kommer att klara det. Han är en riktig fighter!!!

De få minuter vi fick prata med honom frågade han efter vem som vann, och i så fall med vilket trick. Han ville veta om han hade kunnat klara sig till final och han planerar fortfarande att tävla till helgen... Familjen och vi övriga försökte tala om att det inte kommer att bli så.

Alex pappa erbjöd honom att börja med längdåkning och han svarade trött "inte en chans"!. Han log flera gånger under samtalet, rörde armar och ben och flyttade runt i sängen. Det var en trött, och slagen hjälte men framförallt en kille som kommer att komma igen! Och det glädjer oss att kunna glädjas med honom och familjen i detta!

Familjen önskade att Alex själv skall kunna påverka vad som läggs ut i bild och film på olyckan och jag hoppas att vi kan hjälpas åt att hålla det löftet. ALex får själv meddela när han har ork att göra det. Ni har en fantastiskt åkare att applådera fram i sitt livs återhämtning, men han kommer att klara av det!

Efter vårt korta samtal somnade han igen, men han är mer och mer vaken för varje gång han väcks. Ni har alla skådat en sann hjälte i helgen!

Med varma hälsningar,

Lina, Robin & Håkan

Härnösand cityjam 2010
Skönt att höra om Alex. Såg sjukt dåligt ut då han låg där.
Om du snackar något mer med hans familj eller Alex så får du hälsa han att han ska krya från mig!

/T

Härnösand cityjam 2010
T_sedlacek sa:
Skönt att höra om Alex. Såg sjukt dåligt ut då han låg där.
Om du snackar något mer med hans familj eller Alex så får du hälsa han att han ska krya från mig!

/T
Ska göra det! Han vet att Du vann och ville veta med viljet trick! ;-)

/Lina

Härnösand cityjam 2010
Vill gärna veta vilka som skadat sig, eftersom varken sjukvårdare på plats eller vi arrangörer meddelats. Önskar att alla som DELTOG och som i så fall skadade sig återkommer till mig. Ni har min mejladress.

Tack så länge!

/Lina

Härnösand cityjam 2010
grymt skönt att höra att det blir bättre! har suttit på nålar dessa dagar å väntat på updates om hans läge, om jag känner han rätt så kommer det inte ta länge innan man träffar honom i backen igen (om inte familj eller läkare förbjuder honom). krya på dig Alex så ses vi ganska snart igen!

Härnösand cityjam 2010
Vet inte om det blir bättre eller sämre av att jag berättar men eftersom Alex ville så kan jag säga att han hade en finalplats klar innan olyckan.

Kämpa på Alex. Vi håller tummarna för en snabb återhämtning och att vi snart får se dig i backarna igen.

/Steepstore

PS. Tack för ett grymt event Härnöcrew

Härnösand cityjam 2010
SteepStore sa:
Vet inte om det blir bättre eller sämre av att jag berättar men eftersom Alex ville så kan jag säga att han hade en finalplats klar innan olyckan.

Kämpa på Alex. Vi håller tummarna för en snabb återhämtning och att vi snart får se dig i backarna igen.

/Steepstore

PS. Tack för ett grymt event Härnöcrew
Han vet om det, och han log när han fick veta. ;-)

/Lina

Härnösand cityjam 2010
jeppenator sa:
Front5 sa:
PeJi sa:

En ryggkota ur led

en bruten arm

en hjärnskakning

ett sträckt korsband

en stukad fot

när hände detta? var inget jag märkte? stog endå och tittade på hela tävlingen och såg inte en enda brädåkare som kraschade utom typ kalle som landade nollen några ggr?..

kan ju vara så att jag har dåliga ögon men det låter väldigt mycket det du skrev?

och gillar man inte hoppet måste man ju inte hoppa så skyll inte på dem som byggt. var glad att folk lägger ner så jävla mycket av sin egen tid helt obeltalt för att göra ett sånt här sjukt jam som det tillslut blev!
var nöjd och sluta klaga! gör något själv om de inte duger ;)

Du märkte inget för att du är skidåkare jeppe!

Ni kollar bara på skidåkarna själva och tror aldrig att snowboardåkare gör illa sig, bara för att inte skidorna flyger all världens väg ...

hoppas verkligen alex blir bra, sjukt läskigt det som hände. hör av er ni som har updates!

bless
/jeeppeeee

Härnösand cityjam 2010
Jag har ringt till de snowboardare som gjort sig illa enl ovanstående källa. Jag uppfattar att källan inte har samma åsikt som de nämnda åkarna, eftersom jag själv talat med några av dem.

Hoppas att det är så, så att skadorna inte är så illa som man vill påskina. Må gott alla! Vi gjorde alla vårt bästa Några under hela natten mot lördagen och några som höll i showen hela dagen! TACK för det!

Härnösand cityjam 2010
calleee sa:
Front5 sa:
varför är alla skidåkare snowboardhatare när det gäller tävlingar ?
vad menar du när du skriver sådär?
det undrar jag också, vad har skidåkarna gjort som tyder på att dom hatar snowboardåkarna? Utveckla din fråga lite mer tack.

Bilder från tävlingen finns under dessa länkar, se och njut!

Oscar Eriksson: http://www.flickr.com/photos/oscareriksson/
Dino Vulic: http://dinofoto.blogg.se/cityjam/

Om det är någon mer som fotograferade eller filmade under tävlingen skulle det vara trevligt om ni länkade det här, så att allt ligger samlat någonstans:)

/Robin

Tillbaka
Topp