Hata SnowBlades åkare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hata SnowBlades åkare?
det är lättar att åka twin tip tror jag

Hata SnowBlades åkare?
Ge skidorna lite mer tid isællet! lägg ner dom jävla snowbladesen!!! det finns inget fulare!
och nej det går inte att jämföra hatet mot Bmx och snowblades åkare, det hat som finns mot snowblades åkare är ju för fan enormt!!!

Hata SnowBlades åkare?
Det kanske beror på att blade-åkare inte har en susning om hur man använder retur- och punkt-tangenten...
Skämt åsido, jag tror det beror på att det helt enkelt ser så töntigt ut. Jag hyser själv inget direkt hat mot snowbladesåkare, jag tycker mest synd om dom och tänker lite stilla att "han kommer nog aldrig få hångla".
Vidare kan sägas att jag faktiskt provat blades bara för att avfärda dem som instabila och tråkiga då de är just SVÅRA att köra fort.

Jag tycker du ska släppa sargen och hyra/köpa dig ett par skidor, det går fort att lära sig om man vågar och vill. Chansen att du träffar någon söt tjej på afterskin eller i liften och att hon faktiskt vågar prata med dig ökar med kvadraten på dina skidors storlek, tänk på det;)

Lycka till med steget ut i vuxenvärlden!

Hata SnowBlades åkare?
Hat föder hat och din karma e på väg att helt försvinna..

Alla vi som utövar så kallade extremsporter skall se oss som bröder och systrar som har valt detta för att det ger oss kickar, gemenskap, otroliga upplevelser och ett kul liv helt enkelt.

Att se folk som du som pratar om hat och om folk som suger osv, det gör mig väldigt ledsen. Man får ju välja vad man vill åka på utan att andra personer skall klaga eller börja hata för det. Hur infantila och oacceptanta är vi människor egentligen????

Åk vad du vill, vart du vill och respektera alla andras val. Hata inte dina bröder och systrar utan älska och respektera alla i din omgivning.

Vill du inte åka bland andra som valt skidor, snowboard eller telemark så kan du ju ta å gå ut långt ut i skogen och bygga dig ett litet hopp mitt ute i ingenstans och stanna där och hoppa å leka. Bara du dina snowblades och naturen.

vem vet, du kanske "vaknar" och förstår att man inte kan hata folk bara så där.

/Kalle

Hata SnowBlades åkare?
jag har faktiskt sett en bra blade-åkare han gjorde 720 i trysil i 20m platå !

men Blades åkare är onda iallafall

Hata SnowBlades åkare?
Folk får gärna åka vad de vill för mig så länge de ger fan i att välja blades eller monoski, de är nämligen djävulens påfund.

Hata SnowBlades åkare?
Varför bry sig?
Jag håller med om att det ser ganska fult ut att åka snowblades. Men det är faktist riktigt roligt. Speciellt om
man är några kompisar tillsammans. hata är ett starkt ord.....

Hata SnowBlades åkare?
Du tycker att hata är ett starkt ord.

Men det är i alla fall inte tillräckligt starkt för att berätta vad snowblades är. Det är värre än djävulen själv. Det är hans redskap som han använder för att förstöra människor som inte kan åka skidor.

snowblades det värsta som finns.

Hata SnowBlades åkare?
Tänkte att det kan väll va kul o prova ett par blades en gång... Det var det inte... Tänkte att jag skulle stå på lite för att kolla om det var något att ha... Jag väntade bara på att bryta benen... Fladdrigt fick en ny bemärkelse.

Är snowblades töntigt? Ja... men visst, individens frihet och allt det där gör att man får faktiskt åka det om man vill.

Håller dock med tidigare inlägg. Blades är jävulens påfund...

Hata SnowBlades åkare?
Håller med Pinn, tycker att de förbannat fjantigt detta "hat". Som Pinn skriver är vi väl ute efter samma sak.
Sen kanske de ser fjantigt ut me blades, än sen då?
Deras problem i så fall. De finns måna boaders och skidåkare som ser minst lika töntiga ut.

Jag själv åker bräda och kommer fprtsätta med det, jag åker inte blades och tänker absolut inte börja med det för jag tycker det verkar grymmt tråkigt.

Men jag respekerar de som gör det.

Tycker även ni andra bittra människor borde göra det-

Hata SnowBlades åkare?
jag köpte ett par blades för 5-6 år sen, körde dock med stavar. körde la 2 år på dom, MEN MAN TRÖTTNAR JU SÅ OTROLIGT JÄVLA FORT och det ser ut som man är en bebis, köpte mig ett par Air Sceneo twin tip å helvete va mkt roligare det va.. tog max en dag att fixa åkningen. Varje dag du kör på blades är ett steg åt fel håll.. så köp dig ett par skidor fort... börja med ett par korta om det är så.. men förhelvete gör det nu!

Hata SnowBlades åkare?
tror jag ska köpa mig ett par blades och sätta skidorna på ryggen.
det borde se rätt roligt ut :)

Alldrig testat men om det e kul varför inte
känner inget hat
hat hör inte hemma här tycker jag.
För ett par år sen så klagade alla brädåkare på skidåkarna i parken för att dom sabbade halfpipe osv. Men se vad skidåkare kan göra i parken nu.

Hata SnowBlades åkare?
hur kan du ens komma på tanken att jämföra BMX åkare och snowbladare?
det finns ju BMX cyklister som är sponsrade och spelar in filmer, ja är proffs heltenkelt!
har du någonsin sett en snowblaes film?

Hata SnowBlades åkare?
Visst verkar det jävligt tråkigt med snowblades...har dock hört från säkra källor (skidinstr.) att det ska vara grymt bra för dom som håller på att lära sig att carva...du tvingas hitta rätt tyngdpunkt mitt på skidan! Så våga slänga på dig 2-meters-laggen fort som fan!

Hata SnowBlades åkare?
skulle inte blades förbjudas? för att de saknar brom o åkarna inte har nån värst bra koll..

Prsonligen ogillar jag folk som åker blades, men det e mest för att de enda som jag ser åker blades är danskar, med jeansen instoppade i pjäxorna,som kommer fladdrande ner för backen, eller kommer uttrampandes ur skogen för att de inte snön bär dem.. Antingen det eller så e det barn som har det ist för vanliga skidor.. Korkade jävla föräldrar! Fattar dom inte att man ska ha en utlösande bindning när man ska lära sig åka! Bladesen har ju fan samma längd som vanliga skidor skulle ha på knoddarna..

Åk blades om ni vill.. Men flytta på er när skidåkarna kommer o kör om er.. o tro mig.. det kommer de göra!

Hata SnowBlades åkare?
man kan ju alltid hoppas för jag ska gå över till skidor nu=) har tröttnat på dom där jävla skit skidorna, man får ju ingen fart.

Hata SnowBlades åkare?
hehe det där ser roligt ut=)
självklart ska man ju ha kvar dom och åka lite på speciella tillfällen,
men jag ska åka mest twintip i vinter

Hata SnowBlades åkare?
Men Hallå vakan upp alltså, blades ä ju de coolaste som finns...!!
Åker du med blades så har du klass stil och elegans. Ingen ghettoattityd bland bland bladesåkarna inte(de skulle ja vilja se). du får också stabila fakielandningar, bra bärighet i lössnö och underbara i pisten(inget fladder här inte) Du slipper vara med om att dina skidor löser ut när du minst anar de.
Blades är alltså underbara!!!!!!!!

Hata SnowBlades åkare?
de finns skidåkare som är minst lika dåliga som bladarna och är ivägen hela tiden. men blades är ett rätt dumt påfund!

Hata SnowBlades åkare?
tycker Ghetto-attityden är värst hos blades åkarna faktiskt. Brukar vara folk som aldrig åker annars (Ofta från sthlm som åker som skolresor, det är iaf. så det funkar i Kungsberget) som hyr blades. Och så åker de i dunjacka och jättebaggy byxor

Hata SnowBlades åkare?
weeeee de e ju så man skäms kunde nästan räknat ut att du var under 18 men att du komer från samma stad som mej gör juh att man vill flytta nu på direckten facktist vtf ja drar nu hej

Hata SnowBlades åkare?
hehe, behöver du hjälp med flyttkartongerna?
hänger du nått i vilsta då?? en riktigt fin skidort det=) dom har ju tom camping

Hata SnowBlades åkare?
ja du seriöst blades e nada... att du ens orkar det var en "fluga" ett år... hellre en dålig skidåkare än en bladesåkare.. du står på de ondas sida.. joina oss istället;D

Hata SnowBlades åkare?
Jag tycker att ordet hata känns aningen svagt och kanske lite för utvattnat för att användas i samma mening som blades. Ord och uttryck som "vill mörda och stycka", "halshugga" eller möjligtvis "livstids tortyr" känns mer naturligt och passande.

Hata SnowBlades åkare?
rastavibrationer tycker tvärtom att dom som åker blades e stockholmare o dom från göteborg som hyr o åker i jeans as tight o sen en sån hära jacka som går långt ner hmm avd heter den..

Hata SnowBlades åkare?
det är ju det jag har gjort, ska köpa ett par twintip till vintern sedan jag förra vintern provade ett par och kände hur jävla lätt och kul det var att åka=)

Hata SnowBlades åkare?
Kan bara hålla med större delen av inläggen. Fast det är alltid lika kul att titta på de stackars jävlarna när de ska ta sig ner för en brant backe, haha komik på hög nivå.

Och jonasnordin, dra inte in monoskiåkarna i det här. Om du nu hyser agg på monoskiåkarna tycker jag du ska läsa om Alain Revel, en galen fransmann som huserade i chamonix på 80-telet. Han åkte garanterat snabbare och mer brant på monoski än vad du någonsin kommer göra på skidor eller snowboard.

Hata SnowBlades åkare?
Det är inte säkert det är lättare med Twintip som endel säger, det beror på hur man åker.
Men vill man hoppa stora hopp och ha bra balans på railen och flyta på pudret och dra några repor i pisten så är det Twintips och "normallånga" skidor man ska ha. Att hoppa 15 m+ hopp med snowblades är galet, du får dålig balans. Ingen dämpning och det kan resultera i feta blades crasher. Villket du gäna ligger kvar i 30 min.

Om man därimot föredrar att glida omrking i nån km/h och guppa i 30 cm höga hopp. och Snura omkring på Marken och äta lite choklad, så är det nog både lättare och roligare med Snowblades.

Men jag tycker det är bra att det finns blades. Ju mer som åker destå billigare och bättre blir sporten då anläggningen och skidföretag drar in mer cash.

Hata SnowBlades åkare?
har aldrig upplevt snowblades åkare som ett problem , om man har såna i vägen för sig så kanske man ska ta sig en funderare över vilka ställen man åker på...

Hata SnowBlades åkare?
PASSA DEJ FÖR VAD DU SÄGER OM BMX ÅKARE!!!

Hata SnowBlades åkare?
tycker personligena tt man ska få åka vadfan som helst, bara om snowbladesåkare slutar va så jävla kaxiga. dom brukar ju vara så förbannat nöjda att de kan snurra hur många varv som helst, men aldrig når över kicken.

Hata SnowBlades åkare?
Hörru du jag håller med Vinne, du ska fan inte jämföra bmx åkare och snowblades.

Hata SnowBlades åkare?
heheh fick ett mail av han snorrunge

jag läste igenom vad jag skrev för för lite över 9månader sedan och jag vet inte riktigt vad jag snackar om,
jag står allafall inte för det längre.
har tagit bort mitt inlägg.
hej då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp