Håtveit ska sälja Nike...

Ja, men han har inte suttit uppe på stora planscher runt om i Europa + det första gången en norrman blir centralgestalt i en Nike-kampanj. Har ni svårt med det svenska språket eller vad är det frågan om?

är du från jagvetintevaddeheterförjagvillintevetade eller fredrikB?

Perka: Andreas Håtveit är en norsk skidåkare/jibber.

n1: Jag är inte från fredrikB och inte från jagvetintevaddeheterförjagvillintevetade.

man kanske kan misstänka att de är bröder, jon och andreas håtveit, jon driver ju skifilm.no och filmar bla strike, jag vet att de varit iväg och filmat en del till nike förra vintern där andreas var med, så det hänger säkert ihop...

hmm, men här är en länk med lite bakgrundsinfo om Andreas: Kristen Idrettskontakt http://www.krik.no/asp/article.asp?ID=544

Han har bland annat vunnit superpipe i Paul Mitchell American Freeski i Breckenridge, ocj placerat sig bra i us open.

Här är ett kort citat från Krik om varför han blev sponsrad av Nike:

"– Det begynte med at jeg skulle kjøpe nye klær å kjøre i, men broren min mente jeg var for god til å kjøpe klærne selv. Derfor inngikk vi et veddemål, sier han.
Broren heter Jon, er 23 år og fungerer som manager for lillebroren. Det var Jon som fikk lillebroren inn i KRIK-miljøet ved å true med at han ikke fikk låne dataen dersom han ikke ble med på "action". Det er Jon som filmer Andreas, mikser det sammen til skifilmer og som driver nettstedet skifilm.no.
– Han sa at dersom han ikke klarte å skaffe sponsor i løpet av en måned, skulle han betale klærne for meg. Så var det vel bare Nike som gadd å sponse meg, sier han."

Såå då kan jag flytta till
NuVetjagVemHåtveidÄrFörJagFrågadeNärJagInteVissteOchBehöver-
InteKännaMigSomEnGammalOvetandeGubbeNärJagGårPåAfterSkiMedDomSomVet
n1: Men för tillfället bor jag i Umeå.

Tackar

Det jag inte förstår är vad för vettigt man kan göra med den här informationen?

det kanske inte är meningen att du ska göra ngt nyttigt utan bara läsa en liten nyhet som freeride.nu inte lagt upp på sin sida. Kan alltid vara kul att vara uppdaterad.

det är ju just det som det inte är, en nyhet alltså, enligt inläggen ovan och dessutom så anser jag inte det som något som rör mig eller skidåkning det minsta. Det är därför jag inte förstår vad som jag ska tillägna mig från den här infon mer än att det är nåt slags ekonomiskt branschskvaller möjligtvis.

Tillbaka
Topp