HD på freeride

HermanR

Medlem
HD på freeride
Tja!
Måste man ha en HD videokamera för att kunna lägga upp i HD kvalité på freeride, eller är det bara att rendera klipp i HD (1280x720) från en vanlig DV kamera?

HD på freeride
haha. jag ska försöka att inte säga detta för taskigt, men vad finns det för andledning att köpa HD kamera för 5000kr mer när man bara kan rendera?

Klart att du inte får HD om du inte har HD kamera (antar jag?) Men om du har en HD kamera som filmar i upp till 1080p får du bara ut 720p.

HD på freeride
tanka hem dvix converter så kan du göra dom till HD, tror ialf att det inte bara blir rätt format utan bättre kvalite med;)

HD på freeride
Du kan inte på något sätt få bättre kvalite genom att exportera som hd när du har dv material.

Men frågan var "Måste man ha en HD videokamera för att kunna lägga upp i HD kvalité på freeride". Och nej det behöver du inte, du kan exportera dv material till hd om ditt redegeringsprogram tillåter det. Men det gör inte ditt material eller visningen bättre på något sätt - det finns ingen anledning.

Senast ändrad:
HD på freeride
Lånar tråden lite.. Jag renderade i 1280x720 (720p) men fick ändå inte HD-kvalité här på FR. Någon som vet vad jag gör för fel?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp