Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
på gränsen till värdelös tutorial? någon som vet en bra guide där man åtminstonde kan se vart han klickar sig fram på!?FPelle sa:http://denmuel.blogspot.com/2007/08/photoshop-hdr-effect.html
Watch and lern
Fan han gör ju allt så snabbt och utan att säga vad han gör och varför. Känns inte som ngn tutorial alls. Känns mer som en skryt film "kolla va jävla grym och snabb jag är på PS!"FPelle sa:http://denmuel.blogspot.com/2007/08/photoshop-hdr-effect.html
Watch and lern
Det är lättast om du har en bild som är mer eller mindre totalt täckt med färg..alltså bra grundmatrial. Går inte med en superurblekt himmel och kolsvarta skuggor.Hummpe sa:funkade inte ändå med att överexponera den ena mer och vice versa..vad kan det då va för fel?
Autobracketing kan fungera helt ok, men dels har man sämre kontroll med den funktionen, dels riskerar det dynamiska omfånget mellan max- och min-exponering att bli lite för litet. Man får bättre kontroll genom att låsa bländaren (för att inte ändra skärpedjup mellan bilderna) och justera slutartiden i hela steg uppåt och neråt. Det bör skilja minst 2 steg mellan max- och min-exponering.flunk sa:Ett enklare sätt är att använda t.ex. Photomatics Pro. Glöm inte att använda stativ och "auto bracketing" se manualen till kameran.
Möjligt att du har bättre kontroll som proffs utan AEB men man kan ställa valfritt av steg även med AEB (alla Canon). Dessutom tas bilderna snabbt i följd så att saker i bilden inte hinner flytta på sig så mycket. Utan AEB är det "omöjligt" utan stativ.ludaus sa:Autobracketing kan fungera helt ok, men dels har man sämre kontroll med den funktionen, dels riskerar det dynamiska omfånget mellan max- och min-exponering att bli lite för litet. Man får bättre kontroll genom att låsa bländaren (för att inte ändra skärpedjup mellan bilderna) och justera slutartiden i hela steg uppåt och neråt. Det bör skilja minst 2 steg mellan max- och min-exponering.
/CLA
Njo, du har helt rätt i att AEB är bäst om man tar utan stativ.flunk sa:Möjligt att du har bättre kontroll som proffs utan AEB men man kan ställa valfritt av steg även med AEB (alla Canon). Dessutom tas bilderna snabbt i följd så att saker i bilden inte hinner flytta på sig så mycket. Utan AEB är det "omöjligt" utan stativ.