Head Jon Olsson Pro?

Dundret0970

Aktiv medlem
Head Jon Olsson Pro?
Jag är säker på att det här har tagits upp tidigare men sitter på en jävligt seg windows 98 dator och orkar inte söka...Jag fyller år nu till veckan och pengarna som jag garanterat kommer få så tänkte jag köpa nya skidor. Jag har då funderat på allt från Scott P3, men kom till slut fram att jag vill ha ett par Head Jon Olsson Pro. Jag undrar då om någon vet vars man kan köpa dessa. Det billigaste jag kunde hitta i Sverige var 5500 med bindning på alpingaraget.se och jag undrar då bara om ngn vet vars jag kan få dem billigare.

Peace.

Head Jon Olsson Pro?
gå till Alpint dom brukar ha bra pris + att dom har skönaste jävla personalen,
zacke (L) men alpingaraget är typ dyraste stället i hela sverige....

//Kinkad

Head Jon Olsson Pro?
Bra anledning till att inte söka xD
Men, säker på att du behöver Promodellen och att den verkligen kommer fungera lika bra som vanliga hade gjort för dig?

Tänkte, är inte den rätt hård jämfört med vanliga eller?
Vet inte, har alldrig testat men kan tänka mig det..

Head Jon Olsson Pro?
nja jag har då hört att den ska vara väldigt mjuk och jag har kännt lite på en på en affär och nog kändes den mjuk. och sen är ju inte utseendet helt fel heller^^
PS. det behöver inte vara i sverige

Senast ändrad:
Head Jon Olsson Pro?
kolla för guds skull upp sportconrad innan du köper! ångrar som f'n att ja nte köpte där :),

annars finns d på stadium väldigt billigt, vet inte om man får bra bindning men kolla det är bra pris.

Head Jon Olsson Pro?
Jag har kollat sportconrad men dom har inte head...4500 i sthlm så stadium?? Det är 120mil dit, du tror inte det är samma pris i luleå??

Head Jon Olsson Pro?
FelixL sa:
Bra anledning till att inte söka xD
Men, säker på att du behöver Promodellen och att den verkligen kommer fungera lika bra som vanliga hade gjort för dig?

Tänkte, är inte den rätt hård jämfört med vanliga eller?
Vet inte, har alldrig testat men kan tänka mig det..
ja testa ett par joi pro mod på skid testar helgen i sälen och dom är inte hårda alls dom e super sköna och lätta som bara den

Head Jon Olsson Pro?
Du aspebo jag bor i luleå och jag har kollat på stadium och frågat efter dom och han sa att dom hade förra årets modell fast dom har inte 08-09 modellen. Men jag vet ett annat ställe där dom finns i luleå. Hägglunds vildmarks shopp. Just brevid hansens om du vet vars det är (;

Head Jon Olsson Pro?
Jag har hört av en person att de har de skidorna på fliesbergs för runt 3500 men vet inte helt eftersom jag inte har varit inne i någon sådan butik själv...

Head Jon Olsson Pro?
jag skulle råda dig till att inte köpa head jon olsson pro skidor för:
dom är lika hårda under foten som dom är i nose å tail!! därför är dom för mjuka under fotan så du kommer ha sjukt svrt att landa bra, medans du nästan inte kan göra några nollies eller butters för att dom ändå är såbbas hårda i nosen! plus att kavliten är ett enda stort skämt, om du väger mer än 20 kilo kommer du lätt att han sönder minst ett par innan sesongen är slut! det beror också på att dom är så mjuka under foten så när du landar hårt med lite bakåtvik kommer den knäckas precis bakom bak bindningen. för att skidan böjs så mycket under foten!!!!! plus att ja har sett stålkanter osv låssna pga vanlig rail åkning! men du får ofta lämna in dom å få ett par nya, men det är fortfarande segt om dom pajjar presic innan en lång vinter resa så kan du inte köra på då, eftersom det tar ett tag att få fram dina nya!
och priset som du ser sjäv är ett av dom dyraste på marknaden!

Head Jon Olsson Pro?
haha okej, men jag har redan köpt ett par völkl wall för ett tag sen nu, men bra att ni skriver för det är säkert andra som undrar över den modellen :)

Head Jon Olsson Pro?
sjukt fula skidor ju.. besviken på jon, hoppas på någe bättre till nästa år

Head Jon Olsson Pro?
Jag har också bara dåliga erfarenheter av Heads twintipskidor än så länge, bara spricker och inte går det att svänga med dom heller.. Förstår inte hur Jon står ut med dom, han måste få bra med dollars$$...

Tillbaka
Topp