Head Mad Trix Bindning väger bly

Veil

Ny medlem
Hallå..

Köpte ett par Mad Trix efter att hyrt dom ett par dagar uppe i Sälen. Sen köpte jag dom och älskar dom fullt ut till 99% FÖRUTOM dom ********* bidningarna. Man behöver inte åka många timmar för att de ska kännas som man kört ett Triatonlopp med 3 kg pjäxer :P.

Därför har jag en fråga. Någon som har något bra tips på en fin bidning som funkar bra för jibbning men även i pisten?

väldigt tacksam för svar :)

//Veil

Hahahhahaha skrattar i hjäl mig. Har du åkt tt så vet du nog mycket väll att det är goare och jibba med lätta skider

Haha jag håller med dig, kör på Mojon och dom väger typ 3,5 kilo per skida, med bindningen, men det är en schysst bindning ananrs, men va faan dom måste ha haft bly i bindningarna!.. Men va faan det är väl bara att köra på, man vänjer sig till slut!..

Då har du inte åkt på atomic:s neoxbindningar (uthyrningsvarianten). Enligt atomic själva så skulle de försöka att banta ner den åtminstonde ett kilo till nästa år...

Hehe jag kan ju lätt säga att jag är glad att jag inte stått på dom . Men jag har faktsikt aldrig gillat Atomic

åkt mycket tt... men att klaga på vikten på bindningar som väger mycket har då aldrig vart o klaga på tunga skidor

vikten på bindningarna märks ju knappt av förutom när du drar skidan rakt uppåt, Om skidan däremot är tung så kan den kännas trög och svårmanövrerad.

Men asså om du åker på ett par Mad Trix med en tung bidning så blir det automatiskt att skidan är tung du måste ju fortfarande få med dom kilorna när du svänger

Kör på det du tycker är skönt och känns bäst, om du inte kör så hårt/ är så tung, fungerar säkert ett par lättare bindningar som förmodligen är till större del i plast bättre, om så inte är fallet och du vet av dig att du kommer köra sönder eller har kört sönder ett flertal bindningar rekomenderar jag starkt racebindningar eftersom de till största del innehåller metall.

En gammal tråd! Men vill bara invända varför man inte bör ha en tungbindning/skida, vilket jag märkte av i vintras! Ska man haika (dvs knata för att finna ett schysst åk är man ju helt slut efter att ha släpat 2 skidor (3,5kg+3,5kg=7kg) Det är grymt jobbigt! Man tar sig ju precis ned med livet i behåll!!

//Ha en skön sommar om inte annat =)

Puss och kram!

Tillbaka
Topp