HEAD - Mojo 90 eller 80?

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
E

effeh

Guest
HEAD - Mojo 90 eller 80?
Tjena, undrar om det är någon som vet vilken skida som skulle passa bäst för mig:
Jag är nu 163cm lång, kommer nog växa till 166-170 under sommaren, då det är efter sommaren jag ska köpa nya skidor.

Jag åker Pist / Park
och sålänge man har familjen med, blir det rätt mycket pist så skidorna ska väl inte vara renodlade park skidor, men heller inte för dåliga för pisten.

Är medelgod i parken, avancerad i pisten.

Kommer nog köra park 1-3dagar i veckan i vinter eftersom det lutar till ett årskort i ett listsystem nära där jag bor.

Har får ett erbjudande av en HEAD försäljade på bättre pris, så därav valet HEAD.

Är det någon som har testat båda och isåfall kan säga vilken som skulle passa mig bäst efter den informationen ni har fått.

Tacksam för svar!

HEAD - Mojo 90 eller 80?
testade mojo 90 i Åre va faktiskt en riktigt fin skida !

tycker nog att du borde våga testa den va hur sköön som helst !

freeeeeeeeeed

HEAD - Mojo 90 eller 80?
jag tycker du borde ta 90 den skidan är mer allround jag anser själv att den är för smal för att kunna klassa som en offpist skida den är helt perfekt till allt... 80 är ingen dålig skida absolut inte men när andra företag slänger ut park skidor med midja 85 så kanske man hellre kan ta Mojo 90 som enligt heads uppgifter är 89 i midjan. Fast mojo 90 kostar ju ett antal lappar mer än 80 och du kanske inte behöver en skida till absolut hela berget när du bor i täby...

HEAD - Mojo 90 eller 80?
Anledningen till att man köper Mojo 80 är ju att man skall slippa snurra med så mycket massa, ja att få en smidigare skida helt enkelt. Själv anser jag att Mojo 90 är allroundskidan med stort A, den är skitrolig till det mesta! Tillräckligt bra för att köra småtaskiga pister men inte alltför osmidig för att inte kunna köras i parken. Sen så är ju 90mm mer än tillräckligt för svenska förhållanden...

Men hur gammal är du? Det står inte på din profil och det spelarväl in lite tror jag, det är inte några pissmjuka solomonskidor det handlar om här utan för att få ut lite av dom måste man kunna åka ordentligt och trycka på lite i svängarna.

Sen att du kallar Väsjöbacken liftsystem tycker jag är sött... Kan ju säga att jag använder ett par Scratch BC i Väsjöbacken lite då och då och det funkar ganska bra! Dock är de bäst ute i det djupa pudret på Ekholmsnäs!

Tillbaka
Topp