HEAD MoJo längd!?

niklaskull

Ny medlem
HEAD MoJo längd!?
Hej!! Jag ska köpa ett par HEAD MoJo till nästa säsong och jag undrar vilken längd jag ska ha. Det vore vänligt om ni som har denna skida skulle kunna skriva hur långa ni är och vilken längd ni har på era MoJo? Jag är 177cm och tänkte ta de som är 176cm långa.

Tack på förhand //Niklas

HEAD MoJo längd!?
Var ska du åka mest? park ,pist,offpist.I park och pist räcker 176 cm.Har nog sålt mest av 176 längd.De som åker offpist i alperna väljer den längre

HEAD MoJo längd!?
jag har ett par här hemma som är till salu, förvisso är de 183-185 (kommer inte ihåg) men evil har rätt. för din längd borde du ha mycket längre skidor.
jag är 172 och har 185 långa skidor.

det är min polares skidor som egentligen skulle säljas i frankrike, han ville ha 400€ för dem med tyrolia bindningar som går till 15.

HEAD MoJo längd!?
jag:180 cm 85 Kg
under pjärrorna: 186 cm Mojo
Åker du mkt park o pist välj en annan skida.
Skall du åka både park, pist och puder välj 186 cm, tyker jag iaf.

HEAD MoJo längd!?
Just ja...
Skall du åka mkt puder tycker jag också du skall överväga att montera bak bindningar några cm. Sök igenom forumet...

HEAD MoJo längd!?
Jag är 180 lång. Väger 75-80 kg. Tycker 185 är för kort. (Kör inte park) Minst 190 gäller på en mjuk twintip, men ska du tvunget ha en Mojo så välj 185 (eller 186 är det kanske)

HEAD MoJo längd!?
Asså, jag kommer åka mycket pist och park med dom, men vill ha en längd som passar bra i puder för det är det som är roligast att åka. Då vill jag ju att den ska vara som bäst där. (Jag har redan ett par vanliga Mad_Trix gamla modellen för parken)
Det får nog bli 176cm, eller? Ert slutgiltiga tycke?

Tack för alla svaren //Niklas

HEAD MoJo längd!?
Meningslöst att köpa 176. Vill du inte ha kul i pudret bör du ju göra som kralle sa och köpa den vanliga parkskidan.

HEAD MoJo längd!?
Varför köpa förbreda skidor om man ska jibba, köp Mad_Trix. Inget jäkla Mojo, även allas idol(förutom min då:P) Jon olsson jibbar t.o.m på Mad_trix, iaf på X-games

HEAD MoJo längd!?
Vill du ha en riktigt bra allround-skida tycker jag definitivt att du ska köpa MoJo, jibbar du bara funkar mad_trix bättre. Men jag är 189 cm och väger 80 kg, jag kör på mojo i längden 186 cm. Det funkar överallt, pist, puder, park, pipe.

Tillbaka
Topp