head mojo mittmonterat?

larsson_skii

Ny medlem
head mojo mittmonterat?
hej jag har köpt mig ett par head mojo jag har dom mitt monterade för att ja kommer i största del åka park mm men undra bara hur de funkar att åka mitt monterat i vanliga pisten eller liknande och liknande tacksam för seriösa svar!

head mojo mittmonterat?
Jag har också precis köpt mig ett bar head mojo som jag har monterat 1 cm framför balanspunkten. Det är ju en rätt bred skida för pist så den är ju inte lika rolig som ett par pistsmiskare men den gör sig bäst på baksidan av berget eller när det är lite uppkört :) Åter till rubriken, mina som är 1 cm frammonterade funkar helt okey men jag vet ju inte hur du har monterat dina eftersom "mittmontering" ofta inte är just på mitten utan är en "jibbmontering"

Hur är dom monterade i förhållande till balanspunkten?

MVH stefan

head mojo mittmonterat?
Dra till backen och prova! Du har ju redan köpt dom! Om vi här på freeride säger att det är helt värdelöst ska du skicka tillbaka skidorna då eller?

Om jag ska svara på frågan också så tror jag det fin fint! Kanske inte kommer vara kalas kul i pist och dom kna bli svår åkta utanför pisten men jag tror att du klarar det bra om du är en hyffsat duktig åkare som du borde vara eftersom du har valt den typen av skida.

head mojo mittmonterat?
Hmmm, förstår inte riktigt, Mojo är Jon Olssons signaturmodel och om du monterat efter som han har det så är ju troligtvis det skidans balanspunkt, eller?? Jag tror det blir super i vilket fall som hellst.

MVH stefan

head mojo mittmonterat?
ok jo ja tror nog på de som du säger men om man ska mäta korrekt om de är skidans mitten lr inte hur ska man mäta isåfall??

head mojo mittmonterat?
jag kan nästan garantera att pjäxans balanspunkt inte är mitt på skidan men du sätter i pjäxan och mäter från nosen till balanspunkten på pjäxan och från tailen till balanspunkten på pjäxan. Pjäxans balanspunkt är ofta utmärkt som en lite trekant på sidan av sulan.

MVH stefan

head mojo mittmonterat?
jag provade och mäta och hittade en trekant på skidan och en sträck och ett a på pjäxan pjäxans märka passar med de på skidan men jag mätte från märket till tippen och från märket till tailen och till tailen var det nåra mm längre är de som de ska eller?

head mojo mittmonterat?
Jag tycker att dom är riktigt dåliga att åka slalom med, när det är mittmonterat. Jag har mina +5 cm bakom mittmonteringspunkten. Då funkar dom ruskigt bra för att vara ett par twintips.

Tillbaka
Topp