Head Monster IM 88

sterner

Ny medlem
Head Monster IM 88
Jag är på jakt efter Monster 88 och dom så dyra. Undrar fall nån vet några bra skidor som funkar både i offpist och i pisten.. Gärna ska dom gå o leka lite i parken md också. Har ett par armada ar5 nu och jag tycker dom är lite för mycket park för mig.. Ge tips på bra skidor.

Head Monster IM 88
Det skulle underlätta om du skrev i vilken prisklass du hade tänkt dig..
Men K2 Public Enemy kanske skulle vara något ? Eller de kanske också är för mycket park..

Head Monster IM 88
Fan jag röstar Public Enemy dom funkar ju hur fint som helst i pist o park...
Offpisten oxå, men där ska man fanimej ha ett par iktiga fetingar!

Head Monster IM 88
Köp ett par santiago eller nått liknande istället för en trög monster 88:a.
Har du redan ett par ar5 behöver du ju knappast ha ett par skidor som funkar i parken?
Antar ju att du inte åker park 24/7 eftersom du tycker "dom va för mycket park" för dig.

Head Monster IM 88
Att ens jämföra IM 88 med PE är idioti..... Han säger ju att han har ett par park skidor varför i h-vete skulle han då köpa PE??? visst han vill ha ett par skidor att kunna leka med i parken lite men ändå!

Däremot tycker jag att du ska kolla på:
Völkl Karma
Völkl Mantra
Ross Scratch BC
Ross B3

Alla finns för grymma priser på SC. Mantran och B3:an är väll inte så jätt lämpade för park, men ska vara grymma till pist, offpist..(dock inte att jämföra med pistskidor)

(PE är grymt hypade iår och det verkar vara en "inneskida" Den har nämnts i både trådar om folk som ska spendera ett år i ngn puder ort, och om skidor som ska användas för att nöta pist med i lindvallen 1 vecka per år. Men bilda din egen uppfattning)

Head Monster IM 88
-"Trög Monster 88" Que?? På en planet med mera gravitation än jorden kanske.
Är man ute efter ett par m88 och tycker att dom är för dyra så satsa på ett par beggade m85, Elan mantis777, Fischer bigstix 86, G4, Kneissl Tanker eller nåt liknande. Bör du kunna få loss för max 2500:-.
Dubbla det och köp ett par lagg från Conrad istället.

Head Monster IM 88
Jag håller med Skiersdown, kolla på någon lite styvare och bredare skida. Mantran skulle nog vara ett ganska bra val, kolla lite närmare på den!

Head Monster IM 88
Jag har just beställt Scott Santiago Mission pga deras kombination av bred midja och kraftig skärning. Jag har redan ett par riktiga pistskidor för hårda förhållanden, så på så sätt kan jag ha kul i både puder och mjuk pist. Tyvärr har jag inte provat dem ännu och jag åker heller inte park över huvud taget, men de kanske vore värda att överväga även för dig?

MVH
Daniel

Tillbaka
Topp