Head Monster88 eller Dynastar Big Trouble?

Hampsu

Medlem
Tjena jag har som funderat på ett par nya skidor och vet inte vilka jag ska välja men jag kan säga så mycket att listan var mycket längre när jag började fundera över vad jag skulle köpa.
har kollat lite tester, lite recensioner, lite forum snack och står nu på mållinjen.

Fakta:
- 186cm
- 85kg
- ser mej själv som avancerad åkare

åkstil: hårt och fort

var? mest offpist, lite pist, lite BC hopp

planerat att komma iväg till gränsen så mycket som jag hinner i vinter och behöver därför ett par lite mer offpist inriktade skidor än mina nuvarande pistracers, men jag vill samtidigt inte att dom ska vara sucky sucky i pisten för dit ska man ju ändå nån gång under vintern.

Skulle vara schysst med svar från ngn som testat en del skidor.

Skulle säga Big Trouble....

En grym skida helt enkelt...

håller med lill rudil och säger völkl karma. mest användbara skida du kan köpa, fungerar överallt!

Jag testade Big trouble i två dagar i åre och jag blev helt fast, helt klart den bästa skidan jag har åkt på.
Helt sjuk grym i pisten fast den var så bred och självklart helt grym utanför, så fort jag skaffat fram lite pengar så blir det ett par sådana. ( kan tycka att dom är lite dyra, men vad gör man inte för att få något man verkligen gillar.)

"Dom är som en stidsvagn tar sig fram överallt"

Mm troublen hellre om du vill ha en lite mer livligt "mindre seriös" skida, tycker också den va otroligt bra, lite plankig från och till men det var väll ovana antar jag, tror dom skulle va sjukt kul 1 vecka i alperna.

Tillbaka
Topp