Head Supershape i.Magnum

perka99

Ny medlem
Head Supershape i.Magnum
Är på jakt efter ett par SL pistskidor som även kan funka att åka runt lite i barnbackarna.
Fick förslag på Head Supershape i.Magnum, någon som kan ge lite input på den skidan och/eller fler förslag?

ktmgurra

Medlem
Head Supershape i.Magnum
Finns en uppsjö av lämpliga skidor men jag har bl.a ett par Magnum i 177 längd.
Trevlig skida med relativ kort radie, funkar både att trycka på med och sladda runt i barnbacken.
Absolut inget dåligt köp....

Henric-s

Medlem
Head Supershape i.Magnum
Kanonbra skida, mjukare bak än i-speed funkar bra i både barnbacken, skogen med ungarna och pisten när man bränner på lite mer. Flera av våra instruktörer på skidskolan har dessa som favoriter:)

perka99

Ny medlem
Head Supershape i.Magnum
Har även kikat på RTM 84/Deacon 84 men de har längre radie samt verkar vara styvare/mer jobb i skog/barnbacke

JesperHayland

Aktiv medlem
Head Supershape i.Magnum
Toppenskida för en medelklassåkare, den är väldigt förlåtande och lätt att trycka igenom, d.v.s. att svänga med. Jag har själv åkt denna skida en säsong och tycker den är helt okej i pisten. Den kan upplevas lite väl mjuk och fladdrig i högre farter men annat än de en toppenskida.

JesperHayland

Aktiv medlem
Head Supershape i.Magnum
Jag skulle absolut tagit 177, du kommer uppleva den som mer stabil än längden under alltså 170.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp