Head Venturi 95?

Head Venturi 95?
Inte Venturi men däremot storebror Cyclic.
Köpte två par skidor ur Heads flight serie i fjol ett par Venturi 191 och ett par Cyclic 181 (750kr paret) Men sålde Venturi till en kompis innan jag provåkt dom. Han är dock väldigt nöjd med dom, lekfulla och går fint i uppkörd pist med bra kantgrepp.
Cyclic har jag däremot åkt mycket på i vårslush i fjol och drygt 15 dagar i år på varierat underlag och offpist i 3dm löst.
Samma uppbyggnad av skidan, bara lite mer rocker och 2cm bredare.
Flyter fint i lössnö och väldigt lättmanövrerade. Carvar med bravur i pist och har ett bra kantgrepp. Tål fart och dämpningen i tip och tail fungerar verkligen. Spetsarna rör sig knappt då det är stökigt i pisten och man står på ordentligt. Enda dom inte hanterar så bra är stenhård pist, men flr sin bredd riktigt bra. Men en uppkörd pist med högar och hård kanonsnö och is emellan är inga problem alls, enda som sker är att dom biter i kanonsnön och kasar lite uppe på isen men inga släpp.
För min del har det blivit en favorit i år. Går att variera åkningen på dom väldigt bra.
Så kan du få tag på ett par till bra pris så är det bara att slå till. Skulle tro att känslan i skidan är lika bara att pistprestandan är bättre på Venturi. Har även läst det jag hittat om Venturi och det är idel lovord från testarna. Har varit på jakt efter ett par 181cm men inte hittat några.

/GC

Head Venturi 95?
Tack! Köpte just ett par 191 långa begagnade, fick dem mycket billigt. Hoppas att de är inte för långa, men jag är 190 cm, 95 kg, så kanske inte.

Tillbaka
Topp