head2head eller inte?

CBJO

Ny medlem
head2head eller inte?
tänkte höra vad folk tycker om upplägget head to head jämfört med vanligt upplägg på finalen. med vanligt menar jag till exempel att 10 åkare går vidare till final och alla kör mot alla och högst domarpoäng vinner.

vad tycker ni? vad är roligast att se? vilket upplägg föredrar åkare? några andra tankar?

-david

head2head eller inte?
Head to head kräver att publiken får löpande bra information angående ställning och vilka som möter varann.. Senaste året var det lite sisådär med enbart info genom kommentatorerna.. Annars blir det bara åkarna som känner av den speciella "tävlingsanda" som infinner sig vid ett sådant upplägg!
Hursomhelst tycker jag ni bör ha någon slags resultattavla som uppdateras frekvent och är väl tydlig för alla!

Från en Chalmerist till en annan!

head2head eller inte?
det ska vi tänka på! resultattavla kommer också finnas i någon form, iaf om vi kör head to head så finalens utveckling blir mer överskådlig...

-david

head2head eller inte?
Förra året var riktigt grymt, bra jobbat!

Tycker däremot att ni ska köra head 2 head.
Det blir ju mer spänning för både åkare och publik, och man får en bättre inblick i vad som händer i tävlingen.
Detta sätter ju lite press på kommentatorerna också som måste berätta för publiken vad åkarna gör för trick och sånt, men det blir la inga problem!

Ses i Götla den 30 januari!

head2head eller inte?
head to head hade varit askul! upplägget var bra förra året men jag tror det blir roligare för både publik och för åkare med head to head! jag som åkare skulle föredra det iaf!

head2head eller inte?
head to head skulle vara sjukt bra! posetivt på alla sätt! sen känns det som att det är bra att ändra upplägget lite då och då så det inte blir samma varje år för då kan det bli långtråkigt!

head2head eller inte?
tack för tankarna! som ni säger så skulle nog tävlingen må bra av lite förnyelse och förändring så det lutar åt att köra head2head. en grej vi funderar på är om man ska ge åkarna två åk i varje omgång, och det bästa räknas. dock blir det ju rätt många åk om man börjar med 8 åkare i finalen. kanske räcker att köra 2 åk i semifianlen och finalen..? men samtidigt så kanske man laddar lite mer om man kan safea ett åk så det kanske är roligare?

angående kommentatorerna så har vi två brädåkare i år igen (rolf nylinder och wilhelm magnusson, samma som sist). men vi lär se till att de nöter in skidterminologin så publiken får bra info...

head2head eller inte?
det bästa för åkarna är ju 2 åk absolut, men sen om det funkar tidsmässigt och är roligt för publiken känns tveksamt! men ja i final och semifinal så kanske man ska ha 2 åk och innan bara 1

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp