Hej alla :) behöver lite tips med 360

• Trådstartare Trådstartare Jeppailulea
  • Start datum Start datum
J

Jeppailulea

Guest
Någon som har nått bra tips när man ska lära sej 360 kan 180 fast ganska svårt tycker jag när jag har carving skidor ;/ skall skaffa twintip på hösten.nån som kan nått bra tips ?

Eller som kan nån bra hemsida där man kan köpa twintip ?

Bor du i gbg så har Adams Sport 50% på allt. Annars finns ju alla Intersport, Team Sportia och Stadium. Är rea på det mesta om du köper nu..

Kolla på forum så finns det sjukt mkt om 360. Där står allt du behöver veta och lite till.

asså attar inte hur folk orkar:S Asså fel att bara kolla forum där de finns 1000000 frågor om 360 där!!!

ett tips är att kolla runt axeln, sen finns det inte så mycket mer, tror inte du lär dig 360 snabbare om du sitter och studerar hur man ska utföra den för det kommer du glömma bort när det väl gäller endå, men om inte så kan du söka på 360, hur många resultat om det som helts, google, youtube.. finns massa, du kan ju även kolla in tricktipsen under fliken artiklar.

alltså jag är egentligen fel person för det här, för jag är sämst på spins, men jag kan tekniken haha, du ska inte överslänga armarna då går det oftast bara sämre, men som fibretech säger så kolla runt axeln

är du lite längre så har har www.steepstore.se Fischer Habit 168cm för typ 1900kr just nu, dock utan bindning, men när du är nybörjare så tror jag det går bra med någon gammal

Peace.

Ska dom skippa att ha öppet under sommaren då?

Isåfall, när stänger dom? Tänkte, blir väl mer och mer rea ju närmare stängning det går...

Senast redigerad av en moderator:
Jag fick lära mig att man skulle "sladdsvänga" för att göra en 360 på snowboard, man kanske gör samma grej på skis.
Jag vet inte hur ska man förklara, nånting mellan carva och sladd äre i alla fall.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp