Hej kom å hjälp mig! (lavinutrustning)

Heaton

Ny medlem
Tjenahej

jag ska åka till kanada om några dagar och hade beställt en komplett lavinutrustning på butiken Alpint i stockholm. Killen i butiken hade en uppgift; att skriva upp att jag hade beställt vilket han failade kopiöst med. All utrustning dom hade är nu uthyrd......

Nu står jag här, 3 dagar innan jag ska åka, utan lavinutrustning och det känns lite onödigt att köpa grejer för 4 papp när jag bara ska vara borta i en vecka. Vet någon något annat ställe i stockholmsområdet där det är möjligt att hyra?

tack

om du har någon här på freeride som är snäll/smart så kollar du om du kan få hyra deras utrustning, oftast ligger ju dessa i garderoben 360 dagar om året

Varför inte hyra på plats? Då slipper du ju kånka på prylarna runt halva jorden...

Jeffa

Har du testat hos Alpingarget? De schyssta och man brukar kunna göra bra dealar med dem.

annars går de bra o hyra grejjor i canada kostar nånstans runt 30 dollar/dag... lite beroende på vad och vart. men typ 30dollar=200sek

Jag har ju skrivit att du ska ringa till L-G Johansson i Själevad, om du har 3 dagar på dig så hinner han nog skicka ner prylarna till Stockholm.

Tillbaka
Topp