hej söker lite folk för boende i St Anton 09/10

Natly

Ny medlem
hej hej!
Jag har inte hittat något boende än. Men är på god väg nu iallafall. Jag skulle vilja hitta lite roliga folk i ungefär min ålder, roliga och lätta människor=) Tjafs orkar vi ju inte med när vi ska ha en extremt rolig säong tillsammans=) Känner du dig träffad, så skriv! Så löser vi en lägenhet tillsammans, lättare om alla hjälps åt än att en ska jobba arslet av sig=)

Ha det gott alla skidfantaster så ses vi i vinterparadiset eller på dansgolvet/afterskin

Trevlig rolig och alldeles för snäll kille här, som också kan dricka öl!

Väldigt sugen på en säsong i just st anton, och har ingen att resa med.

Du kan ju skicka ett pm med vad du har so far så hör jag av mig imorn, för nu dör batteriet!

Vi sitter i samma båt. Jag har iprincip bestämt mig för en säsong i St Anton och har börjat leta lite boende men det går trögt... Är gärna med och leter efter boende tillsammans. Gjorde en säsong i Åre i vintras men söker nya utmaningar. Är en ganska lättsam och trevlig typ som gärna möter nya skidpersonligheter att ha kul med i vinter=). Har som du tröttnat på att leta efter en bostad ensam, det är dags att göra något åt de nu...

Är också väldigt mycket på att leta och dela boende. Första säsongen till vintern, håller på och jobbar ihop pengar för fullt nu. Därför hade det ju vart bra att dela bördan lite och slippa söka och bo själv. Är också väldigt lätt att göra med för övrigt ;) Vi kan ju höras på msn. simpee@gmail.com

Är det ingen som är intresserad av att åka till chamonix då?

hej!
jag är absolut intresserad av att haka på ett kul kollektiv. har gjort två åresäsonger och känner mig sjukt taggad på alperna nu. :)
vad vet du/ni hittills? jag har precis börjat kolla alternativ, så är än så länge i freeride-forumet, alltid en start..
keep in touch!

Hej hej.
Ja e absolut på och dela boende me lite skönt folk denna säsong. Har ställt in siktet på St Anton. Blir min första säsong så ett skönt kollektiv vore grymt. Har presis börjat kolla runt lite. Har ni hittat nå bra alternativ?

tjatja!!
jag har också bestämt mig för att dra en säsong i alperna i vinter, och det lutar just nu mot St. Anton! jag är riktigt intresserad av att dela boende, då det blir tråkigt att åka ner helt själv :). sjukt kul att bo med massa nytt folk :D. jag är mycket social och gillar när det är full fart! Hör av dig/er. Jag är som sagt väldigt intresserad av att spåna vidare på det här! MVH Stina

stajnen@hotmail.com
0708820646

Hejsan!
Alexander här, som även jag är väldigt sugen på ett kollektiv! hör av er, ni som är itresserade.

Mail/Msn: Alexander.gronberg@hotmail.com
0733-706964

Hej Alla! Jag och en kompis har också starka funderingar på en säsong i St Anton! Hör av er alla som é sugna!

Hej allihopa!
Kollektivboendet är en ide jag verkligen tycker låter kul! har bestämt mig för att en säsong i alperna skulle vara toppen. Om det är någon/några som vill gå ihop med boende är ja intresserad av att snacka vidare. ja gillar goa sociala människor som vill ha alpernas sköna hålligång!

e_grans@hotmail.com

hallå hade också tänkt mig en säsong i st anton! bor gärna men några andra! Hör av er Christofferohlsson@hotmail.com

Tjenare! Vi är två stycken som vill göra i Österrike (st. anton, mayerhofen, allt med skidåkning och party). Letar också lägenhet för fullt men om någon vänlig själ hittar ett boende och vill dela med oss så hör gärna av er. vi är två sköna grabbar på 19, fyller 20 under säsongen, från västerås som kan åka skidor och dricka öl! kollar freeride varje dag nu i princip men annars är min mail och msn: lindm4rk_@hotmail.com

Jag gjorde en säsong i St anton förra året och då bodde vi i St jakob, Haus Anita. Jag har ingen aning ifall hon forfarande hyr ut osv. Men är ni sugna på att testa så droppar jag hennes E-mail här så kan ni ju testa.

E-mail: anitaschneider@st-anton.at

Förra året så bodde vi 7 personer där, det är 2 våningar som man har för sig själv som ligger under hennes lägenhet.

Ett stort kök med vardagsrum i ett och 2 rum med 2 bäddar i vardera, sedan är det 1 rum på övervåningen med 3 bäddar i.

Det finns också tillgång till tvättmaskin med hon tar en avgift på, tror det var 4 euro.

Så ni får ta och göra vad ni vill med infon, hoppas det hjälper.

Och lycka till alla, St anton är underbart!

/ A

Tjo!

Jag tycker detta låter som en mycket god idé. Jag är 19 år och söker boende för en skidsäsong.

jag kan diska och laga mat =D.

Hade gott!
// PG

Hej!

Jag är också intresserad av att bo tillsammans i kollektiv.
Kollar runt efter jobb i skrivande stund, tips mottages tacksamt!

Senast ändrad:
Vi är som alla andra två sköna grabbar som gillar å hitta på lite annorlunda skojjjiga grejer, vi är 19 glada år och älskar skidåkning! Hör av på min jätte söta msn om ni vill ha med er dom koola killarna, he he

vicke_90_3@hotmail.com

Jusste en fråga också, hur går det för er har dom som skrivit i tråden varit taggade på riktigt eller är det bara massa skriverier, alltså hur många är på jusst nu?

Jag är på. 100% om det blir en skön bostad centralt i St anton. Kommer troligtvis att jobba som kock om jag inte hittat något annat kvällsjobb.

Tja! vi är två polare som tänker dra iväg 09/10. Tyvärr så har vi inget boende men vi letar på, skulle vara najs om vi kunde dra ett stort gäng.
Bra att veta: Vi är två slackers, inga bråkstakar och alltid på bra humör.

Tjenare kära puderpundare!

Jag är en kille på 26 år som ska åka ner till St.anton under perioden November -09 till Mars/April -10 för att jobba och shreda puder(beror lite på hur länge man kan bli kvar) och jag söker både jobb och boende.

Jobb:
Jag har tänkt att försöka skaffa mig ett bartenderjobb då idag jobbar extra som bartender idag, men visst så går det bra med egentligen vad som helst om det börjar tryta med pengar :)
Om någon har någon kontaktperson man kan ringa angående jobb osv så tar jag gärna emot dessa uppgifter för att försöka ordna så mycket som möjligt innan man kommit ner.

Boende:
Egentligen vad som helst så länge det inte är alldeles för långt utanför by, har tidigare bott i Pettnue under 2 månader och det var lite för långt bort.
Så jag letar efter ett kollektiv boende med schöna lirare.
Jag som person är typ som vilken soft jibber som helst som är väldigt anpassningsbar.
Jag städar, lagar mat och tvättar;)
Så om någon har plats för en schön snubbe helt enkelt så får ni gärna kontakta mig antingen härvia eller min epost rickard@avanza.se

Peace

//Richie

Natly sa:
hej hej!
Jag har inte hittat något boende än. Men är på god väg nu iallafall. Jag skulle vilja hitta lite roliga folk i ungefär min ålder, roliga och lätta människor=) Tjafs orkar vi ju inte med när vi ska ha en extremt rolig säong tillsammans=) Känner du dig träffad, så skriv! Så löser vi en lägenhet tillsammans, lättare om alla hjälps åt än att en ska jobba arslet av sig=)

Ha det gott alla skidfantaster så ses vi i vinterparadiset eller på dansgolvet/afterskin
Hej!
Jag är väldigt intresserad och funderar skarpt på att göra en säsong i Alperna/St Anton nu i vinter.
Låter som en toppenidé att dela lägenhet med någon/några trevliga människor :)
Därför är jag väldigt nyfiken på hur långt du har kommit i ditt boendesök..
Har du hittat boende samt någon/några du vill dela med?
Mvh Therese

Hejhej, är väldigt intresserad av att åka.. Fyller ganska snabbt 20 när vi är nere.. kan laga makaroner, är till och med väldigt bra på det. Skidor kan jag med, fest hanterar jag som ingen annan! hör gärna av er om ni har ledig plats :)

Tja!
23 åring med en tidigare säsong i ryggen söker boende. Lätt att ha och göra med
och trevlig som fan. Tänkte fara ner runt nov/dec och stanna till april/maj. Allt av intresse men helst centralt. Tänkte fixa jobb när jag kommer ner men är det någon som har några kontakter uppskattas detta.

Går att nås på f_wannman@hotmail.com
eller FR-mail.

tjo Freddan!

Hallååe! Hur går det här egentligen, jag sitter hemma taggad som faan, är det någon som har fått något napp än? Jag har mailat st anton och fått en lista på massa möjliga boenden. Vi borde dra ihop ett gäng som är taggade och enas om ett boende över någon endaste stor msn eller telefon konveration tycker jag så att det händer något.

Maila mig om ni vill ha mailet från st anton så att vi kan styra upp något, vi är 2 säkra och så kanske 2 till ska med men dom är fortfarande lösa så dom behöver vi inte ta någon hänsyn till innan dom har bestämmt sig.

vicke_90_3@hotmail.com

Hej gott folk!

Kul att alla va så intresserade! Men ja valde att inte åka till St Anton i år, jag drar istället till Australien för att jobba och lära mig surfa. Så hör av er om ni känner att ni kan lägga skidor/bräda på hyllan ett tag dra med till Aussi och surfa plus resa runt lite!!!

Ni andra!hoppas boendet löser sig! Jag kände att jag inte hade den rätta motivationen för att fixa boende och så, därför valde jag en helt annan grej att göra istället!

Hoppas säsongen blir underbar för er!
MVH Nathalie

Hej hej.

Jag är en kille på 21 som är sugen på att göra sin första säsong. Lätt att ha att göra med och som de flesta här bra på att festa. Åker bräda för tillfället. Min plan var att åka ner i början av dec. Har letat lite boende men inte haft någon framgång. Skulle vara grymt kul och bo i stort kollektiv. Är det någon som lyckats hitta boende som ni vill fylla?

Hör av er till Joakim.Nordlander88@gmail.com

Ha de fint vänner.

Hej på er alla glada skidbummare:D låter som det är en taggas tråd som ska dra ner till anton i år. Jag och en polare planerar att dra ner i år och köra säsongen i anton, men problemet är att jag inte riktigt känner att han är sugen, och när som helst kommer han dra sig ut, och då skulle det vara grymt om man har några andra som man kan dra ner med, några som söker nyavänner för livet att bo där nere med? ni kan ju höra av er så pratar vi ihop oss lite och ser vad vi kan göra för skojj :D Jag är sjukt taggad på en säsong i anton full av skiåkning fesst och jobb:D:D

denoviish@hotmail.com

MVH Dennis

Tillbaka
Topp