helikopter i Badgastein

emeliec

Ny medlem
helikopter i Badgastein
Ska till Badgastein v.11 och vill skicka upp min kära far i en helikopter. Är det någon som har tips på vart jag kan få reda på om det är möjligt. Kan även tänka mig att åka till närliggande by ifall det inte finns i just badgastein.

helikopter i Badgastein
Om det är helikoter skidåkning du och din far är ute efter så är det förbjudet i österrike. Om din far bara vill åka helikoter så kontakta någon lokal helikoter uthyrare eller närmsta flygplats borde kunna hjälpa dig med detta.

helikopter i Badgastein
Endast räddningshelikopter får flyga i Badgstein, pga att det är naturskyddsområde eller nationalpark eller nått sånt. Pris på en räddningsheli är ca 30000sek och inget som rekomenderas. Ett lite billigare alternativ är riksgränsen där det kostar ca 1500sek för tre lyft.

helikopter i Badgastein
I st.anton finns det heli-skiing. Du kan ju inte välja att flyga till vilken topp som helst men det finns. Förbjudet i österrike?

Kan folk som har fel sluta infektera alla trådar med massa skit? Låt folk som kan/vet något svara istället.

Patrik-The-Man: Kan du vara så vänlig och ta bort ditt svar?

helikopter i Badgastein
tur att alla är så trevliga och hjälpsamma här. Go gemenskap på FR-forumet i allmänhet tycker jag

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp