Heliskiing i Härjedalen el södra Norge

Mbyrod

Medlem
Tja
Är det någon som vet något schysst ställe i Härjedalen el södra Norge där man kan köra heliskiing? Tänkte köra bil från göteborg och tiden är begränsad därav området.

Senast ändrad:
Härjedalen har Helax, högsta fjället söder om polcirkeln.
Det är ok, men gudierna har en förmåga att bryta benen hela tiden. 2 gånger har det hänt vad jag vet.

en av rubrikerna på senaste nummret av brant är ju heliski i norge.
men det kanske är andra regler för sådana grabbar...

Mbyrod sa:
en av rubrikerna på senaste nummret av brant är ju heliski i norge.
men det kanske är andra regler för sådana grabbar...
Hade du läst hela så hade det stått att dom hade fått ett exklusivt undantag från reglerna.
Har för mig att en regel säger oxå att om det är något som kan främja turistnäringen så kan undantag ges.

Jepp. MSP och allt vad dom heter brukar få undantagstillstånd nær dom ska gøra skidfilm. Seth Morrison i Lyngen, och liknande.

Øverlag ær det många konstiga regler och undantag nær det gæller helikopter i Norge. Nær jag var på ekstremsportveko så var det meningen att vi skulle få ta helikoptern upp till Gudvangen och kolla på nær dom hoppade BASE. Detta blev dock aldrig av eftersom helikoptern hade anvænt upp alla sina turer som den hade fått tillstånd till redan. Surt, sa Bull.

Men tillbaka till æmnet. Heliskiing i Sverige ær det som gæller då alltså.

Hej

I Funäsdalen så fixar Fredrik Norberg (Vann Extrem NM kvalet i år) offpist och heliskiing kollain på hans hemsida på http://www.offpistcenter.com/

Så där har du det som är härjedalens enda heliskiing.

//Hasse

Jag kommer göra en tur upp till Helags så jag drar till Funäsdalen vid mellandagarna, om vädret tillåter såklart. Förhoppningsvis blir det nog några turer med lite catskiing också...

Tillbaka
Topp