FelixLoman
Medlem
Hellbents,EP Pro, Chopsticks
.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad räknar du som billigt? Sport-conrad/skidbutiken, eller har du riktiga kontakter? Ett par Bluehouse är ju nästintill gratis...znitch sa:En anledning till att jag valde de skidorna är att jag kan komma över de rätt billigt. Men finns självklart andra alternativ också.
Ok. Har faktiskt varit intresserad av de ett tag också, verkar svinsoft! med stabil tänkte jag mer på höga farten i offpisten, inte pisten. Åker aldrig där, men hade kanske varit kul då stålkanterna på parkskidorna inte brukar vara så pålitliga. Men det är inget måste.simonthyrb sa:Kan varmt rekommendera Atomic Bent Chelter som några tidigare nämnt. Har åkt på mina två veckor (dock bara i sälen över Jul än så länge) så inte något meterdjupt puder, men i alla fall lite skön skogsåkning med hyfsat med snö. Tycker dom är riktigt smidiga och lättsvängda i skogen, inte den stabilaste skidan jag har åkt på i hård pist, men sjukt lekfull och lätt att hoppa och snurra med. Funkar helt ok om man vill ta sig ett åk i parken med! Kommer precis som du från en mer "jibbinriktad" bakgrund och tycker denna skida är ett riktigt bra val om man vill börja åka skog/ lössnö och samtidigt kunna hoppa och snurra smidigt. Gillar kombinationen fullrocker/vanligt spann/kort radie skarpt! (Är själv 177/72kg)
Egentligen spelar det ingen roll vilken skida du väljer om du är en hyfsad åkare. Väljer man bara en skida i ungefär rätt kategori är det sedan upp till dig att anpassa din åkning så du maxar skidan på det underlag du köpt den för att åka på.znitch sa:Har kollat runt lite, och tror det blir ett par hellbents eller kanske ett par Bent Chetler.
Tack för hjälp!
blir nog bra oavsett vilka av dessa skidor du väljer, båda är riktigt bra på det dom är byggda för - bc jibb/mkt puderznitch sa:Har kollat runt lite, och tror det blir ett par hellbents eller kanske ett par Bent Chetler.
Tack för hjälp!
Fan har du fler än en flickvän David??la_grave sa:Min ena flickvän (som har normalfysik) lånade mina Hellbent, med framgång, i La Grave förra vintern. Åker du med mindre styrka än henne?
midsole = boot center. skimitte antar jag är (som det låter) mitten på skidan.znitch sa:Min sista fråga är vilken av monteringarna av tyskens ska man ta?
Midsole eller Skimitte? Vad är vad?