Helt Nybörjare

Helt Nybörjare
Halloj tänkte lära mig åka bräda och då är det mest i Parker jag tänkt åka..har aldrig stått på skidor eller bräda så jag tänkte höra om det är någon som har nå tips och trix som jag ska tänka på??

Tack

// FP

Helt Nybörjare
du kommer att lära dig snabbt med privatlärare, jag lärde mig att åka redan på andra lektionen och började göra mina första hopp en vecka efter :)

Så privatlärare rekomenderas stark!

Helt Nybörjare
okej med privatlektioner så menar ni inte Snowboard lektioner i backen eller?? jag är 19 år ? jag fattar att det aldrig är sent att lära sig men jag men jag menar verkligen att bli bra! finns de en chans då? :D:D

Helt Nybörjare
Man lär sig ju snabbare när man är äldre (till en viss gräns). Jag började åka snowboard när jag var 8 och slutade när jag var 11, men när jag slutade så klarade jag då alla berg och kunde hoppa en del också, så det är inte så svårt som vissa tror.

Helt Nybörjare
okej:D fan vad mycke snällt folk de fanns då... på andra forum (inte Snowboard eller liknande) så är ju folk sjukt bitchiga när de kommer en ny börjare med frågor...skönt att slippa sånt iaf... :D

Helt Nybörjare
Börja åk med stavar underlättar mkt så håller du balansen när du ska svänga och inte ramlar hela tiden och vänder sittandes.

Helt Nybörjare
yep, se till att inte försöka ta emot så jätte mycket med armarna heller, jag bröt min handled på första dan när jag försökte åka snowboard (var 8år iförsig, men ändå)

Helt Nybörjare
Lektioner kostar pengar å pengar är bra skit om du vill åka mycke bräda. Du har säkert en kompis som ligger några steg före dig i snowboardåkningen om du har en be han om hjälp. Tycker själv att det är rätt överskattat med lektioner. Har du åkt nått slag av bräda innan så snappar du upp snowboard lätt på en dag. Sen är det bara att nöta och Gratis lektioner finns ju i backen.. Det är skit bra och kolla på dem som åker bra snowboard och försöka efter likna deras teknik. Du kanske lär dig lite fortare om du tar lektioner. Men de är fan så mycke roligar och lägga pengarna på en bra utrustning lr på att åka iväg fler gånger. Du ska ju inte sattsa på att bli proffs direkt, så fan åk mycka och ha kul så blir du bra. Snowboard är inte så komplicerat ändå tror du fixar sköna kantade skär utan lektioner.

Senast ändrad:
Helt Nybörjare
JippiiKay sa:
lektioner kostar pengar! och pengar är bra att ha om man vill åka mycke bräda! Du har väl säkert någon kompis som ligger några steg före i snowboardåkningen. Fråga hon lr han om du kan få lite hjälp, tycker själv att det är rätt överskattat med lektioner. Om man har åkt något slag av bräda innan så snappar man upp snowboard på en dag lätt. Sedan är de bara och nöta lite och Gratis lektioner finns ju i backen, de är ju bara och kolla på dem som åker några steg bättre än sig själv och försöka efter likna deras teknik.
klockrent att du har dålig grammatik själv,

*harry potter-theme music*
eller var det ironi
^.-

Helt Nybörjare
JippiiKay sa:
lektioner kostar pengar! och pengar är bra att ha om man vill åka mycke bräda! Du har väl säkert någon kompis som ligger några steg före i snowboardåkningen. Fråga hon lr han om du kan få lite hjälp, tycker själv att det är rätt överskattat med lektioner. Om man har åkt något slag av bräda innan så snappar man upp snowboard på en dag lätt. Sedan är de bara och nöta lite och Gratis lektioner finns ju i backen, de är ju bara och kolla på dem som åker några steg bättre än sig själv och försöka efter likna deras teknik.
Feeel fel fel fel fel. 90% av alla brädåkare har en självlärd hittepå-stil och skulle behöva en snowboardlektion eller två. Det är en alltför sällsynt fröjd för ögat att se brädåkare göra klockrena skär och inte skrapar ner halva berget.

Köp ett par riktigt bra boots, fixa en bra bräda, ta en lektion och lär dig lite grunder och framförallt: åk med polare som är bättre än du.

Helt Nybörjare
Frankenstein_punk sa:
okej:D fan vad mycke snällt folk de fanns då... på andra forum (inte Snowboard eller liknande) så är ju folk sjukt bitchiga när de kommer en ny börjare med frågor...skönt att slippa sånt iaf... :D
du hade tur , freeride brukar hugga på folk så fort chansen finns

Helt Nybörjare
Efter första dan kommer röven att vara riktigt öm men tänk bara på att hålla dig på häl och tåkant. Om du är osäker kan du ju kolla hur andra gör.

Tillbaka
Topp