Wippeh
Ny medlem
Hemavan, Kittelfjäll eller vars sjutton ska man?
Hejsan! Nu är det så att Min flickvänn och hennes kompis ville upp och åka skidor, till saken hör att dom tyvärr är urusla skidåkare, hennes kompis kan inte och min flickvänn kan lite men framstegen är små
Kikat lite på olika orter man kan åka till. Fokus ligger på Hemavan där jag och min flickvän var förra året. Men med deras urusla snötillgång på 30cm är jag skeptisk. Visst det är en månad kvar nästan. 3v iallafall. Hur mkt snö krävs egentligen för att de ska gå att köra offpist i det området och kommer det komma?
Kikat lite på kittelfjäll där jag inte heller varit. men hur är det för klassen stig-helmeramatörer? längtar till den dagen min flickvän kan åka ordentligt!
Något annat förslag i omkrets kring luleå? inom någon sorts rimlig gräns runt Luleå(max 5h bort kan vi väl säga). Riksgränsen är uteslutet då backarna känns aningen för avancerade för tjejerna
Skidåkningen behöver inte vara det bästa, men det ska vara en gemytlig håla i fjällmiljö där man kan sitta och dricka några öl om kvällarna och upp tidigt i backen. Offpist är det jag skulle vilja få tag på. Såg förövrigt att de var jävligt billig heli-ski i kittel vilket lockar en del!
Förövrigt v8 som gäller.
Tack för svar!
Mvh William
Kikat lite på kittelfjäll där jag inte heller varit. men hur är det för klassen stig-helmeramatörer? längtar till den dagen min flickvän kan åka ordentligt!
Något annat förslag i omkrets kring luleå? inom någon sorts rimlig gräns runt Luleå(max 5h bort kan vi väl säga). Riksgränsen är uteslutet då backarna känns aningen för avancerade för tjejerna
Skidåkningen behöver inte vara det bästa, men det ska vara en gemytlig håla i fjällmiljö där man kan sitta och dricka några öl om kvällarna och upp tidigt i backen. Offpist är det jag skulle vilja få tag på. Såg förövrigt att de var jävligt billig heli-ski i kittel vilket lockar en del!
Förövrigt v8 som gäller.
Tack för svar!
Mvh William