hemavan/tärnaby

MSvensson

Ny medlem
hemavan/tärnaby
tja.. ska åka upp till hemavan/tärnaby nästa vecka, vilken park är bäst hemavans eller tärnabys och vilken är öppen?

hemavan/tärnaby
har inte varit där iår, men jag gissar att tärnaby är bättre så här års

hemavan/tärnaby
du kan ju prova båda, du går ju åka med samma liftkort på båda ställena

hemavan/tärnaby
nObBles sa:
jo men ja vill inte ta bussen.. eller kan man åka lift igenom?
man kan inte åka lift mellan, ca 10-15 min bilfärd+ att jag har för mig att man får åka gratis buss mellan om man har liftkort..

hemavan/tärnaby
tärnaby helt klart, hemavan lär knappast ha uppe mycket eftersom dom gör hoppen med natursnö, Tärnas park är grym far dit istället :)

hemavan/tärnaby
Tärnabyrs park är väll inte direkt grym just nu, men den är bättre än hemavans iallafall annars tipsar jag om kobåset där vi brukar bygga bckickers skön ställe hemavan/tärnaby är stället!

hemavan/tärnaby
Tärnabys park är nästan alltid bättre än Hemavans. Då den ofta verkar anpassad för barnfamiljer.

I går kväll formade de hoppen i T-by. Så nu finns det rails som vanligt. (onödigt att åka till fjälls för rails). Och två big jumps som med lite justering kan bli riktigt bra.

Snö finns det gott om.

Gott nytt....

hemavan/tärnaby
Lätt Tärnaby, men de lär inte ha fixat till parken helt vid den här tiden. Vid sportlovet förra året så hade iaf Hemavan en sämre pak än Tärnaby, Tror det var under påsken som parken var som bäst i T-by.

Dessutom så tycker jag att Hemavan har väldigt plana backar bortsett från kungsliften då. T-by har mycket bättre brant och är roligare att åka till.

Synd bara att linbanan är trasig:(

hemavan/tärnaby
Jag och några polare var i tärnaby/hemavan förra veckan, vi bodde i tärnaby och d va där den bästa parken fanns också... i hemavan såg jag ingen park, men dom sprutade en j-vla massa snö i en av pisterna och kanske bygger dom en park av den...

vad gäller transport var d lite kruxigt för oss eftersom d inte var säsong, vet inte hur d e nu... förra veckan gick i alla fall inte skidbussen på vardagarna, men d gick å fixa ändå - här e en tråd för transport: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=35165

Vad gäller snön har du nog inget att oroa dig för, vi hade gott om snö hela veckan och d va ont om folk i systemet så man hade alltid orörd snö att åka på om man tittade lite :P

hemavan/tärnaby
I hemavan finns ingen park just nu eftersom pistmaskinsföraren har fått nageltrång (helt allvarligt) men tärnaby har en bra park till förfogande.

Tillbaka
Topp