Hemavan ???

freeride_nu

Aktiv medlem
Hemavan ???
Hej !

Jag ska snart (v12) till Hemavan och undrar om det är någon som har varit där. Bra åkning? Brant?

Jag har också hört talas om att det finns helekopterlyft, är det någon som har provat om det är värt 1400 spänn.

//DrD

Hemavan ???
Hej!

Jag har varit i Hemavan, Det är int särskilt brant men det finns gott om offpist om du inte är rädd för att gå lite...

HELIKOPTERÅKNINGEN ÄR VÄRD SITT PRIS!!
Du får fyra lyft till tre toppar och är det
bra med snö är det minst lika bra som Alaska
(inbillar jag mig :-)

Köp en fjällkarta, Lantmäteriverkets blå karta, den är värd mycket för att hitta rätt
repor... Några riktiga favoriter har jag väl
inte sådär... Åk där det är bra för tillfället... och ladda fett!

/n

Hemavan ???
Tack för tipsen!

Jag ska helt klart in kassera en sådan där karta, låter bra.

Så du gick mycket....du åker väl inte bräda i såna fall verkar du vara en helschysst åkare i alla fall.

CYA//DrD

Hemavan ???
Är man olika schysst beroende vad man åker på? Är det inte skidorna eller snowboarden som är schysst då menar du? Man är väl samma person? Eller blir det nån typ av Dr Jekyll Och Mr Hyde effekt om man har olika åkdon?

Angående Hemavan finns där rätt många roliga offpiståk. Åker man upp i toppliften kan man nästan åka vilken riktning som helst. Bara det har snöat och inte blåst. Ska du till dem trakterna så borde du testa Tärnaby oxå. Där finns några schyssta drivor man kan droppa på baksidan.

Hemavan ???
Ja, ja det är väl klart att det beror på personen, det fattar nog du också. Men snowboard åkare har en tendens att vara lite gapiga och mest sitta i backen och röka, men du kanske inte delar min uppfattning.

//DrD

Hemavan ???
Jo dem snowboardåkare som man lägger märke till sitter där. Men dem som är i skogen och surfar ser man inte för dem gömmer sig i ett snömoln.

Hemavan ???
I dalen till höger om översta liften i Hemavan finns det enormt bra åkning om man är beredd att gå lite. Om man skulle bygga en lift där (vilket det finns lite planer på!!) skulle Hemavan få Sveriges roligaste lift-baserade off-pist område.

/micke

Snödjup

Tillbaka
Topp