Hemsedal 08/09?

Skandinaven

Ny medlem
Hemsedal 08/09?
Någon som har erfarenhet av stället? Är de lätt at skaffa boende/arbete?
Tänkte på att säsonga lite närmare hem så man kan åka hem över en vecka nu och då. Finns de någon som har tänkt säsonga i Hemsedal?

Hemsedal 08/09?
Hej! Efter att ha säsongat i Chamonix förra säsongen är jag sugen på att göra en säsong som skidlärare i Norge, och Hemsedal är väl det hetaste alternativet just nu! =)

Hemsedal 08/09?
Försöker minnas var jag såg bannern om jobberbjudande i restaurant mitt i backen då även boende fixades för en liten summa pengar. jag kan leta lite åt dej annars är det lättaste nog att kolla pistkartan och serveringen som ligger precis under sleipnerheisen.

För övrigt låter det som att hemsedal är ett bra val. Bra skidåkning och fantastisk natur.

/ville

Hemsedal 08/09?
Jag jobbade för skistar i Hemsedal min andra säsong. Man kan börja söka jobb i augusti, dvs om ett par dagar.

Jobbade som vaskebiatch aka städtant. Fick liftkort, en lön som räckte till mat, hyra och lite bärs och dom fixade boende. Städade lyxstugor två dagar i veckan och chillade o boardade resten av tiden. That was the sweet life I tell you.
Man kan också söka jobb som liftkortssäljare, barnpassare, instruktör osv.

Gå in på deras hemsida - om SkiStar - karriär(haha) - Säsongsjobb
Skriv en killer ansökning, åk på intervjuweekend, ljug om att du är den bästa osv och WUPTI en säsong i hemsedalet next.

Lycka till

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp