Hemsedal 2022 covid?

ErikC76

Medlem
Hemsedal 2022 covid?
Hej. Tänkte kolla om någon mer är i samma situation som mig eller bara har några tankar att dela med sig av.
Det är så att jag har bokat en weekend till Hemsedal 22-01-06 torsdag till söndag.
Nu börjar det ju se lite svajigt ut på virus fronten igen. Har bokat via skistar, där måste man ju avboka 21 dagar före ankomst om man vill ha pengarna tillbaka.
Tror ni att man kommer kunna genomföra resan, eller kommer Norge stänga gränsen igen.
Blir ju bara gissningar men hur tänker ni?
Mvh Erik

Hemsedal 2022 covid?
Är väl det jag misstänker också. Satan vad tråkigt isf. Tänkte att nu när när man är vaccinerad och dom flesta är det så skulle det va fritt fram nu.
Har planerat in Hemsedal, Cervinia och en vecka till någonstans denna säsongen.
Får se om det blir något alls nu, så jävla less på detta🤔

Hemsedal 2022 covid?
Är väl det jag misstänker också. Satan vad tråkigt isf. Tänkte att nu när när man är vaccinerad och dom flesta är det så skulle det va fritt fram nu.
Har planerat in Hemsedal, Cervinia och en vecka till någonstans denna säsongen.
Får se om det blir något alls nu, så jävla less på detta🤔
Ja, less är man på alla övertoner från olika länder, Sverige verkar vara ett av väldigt få länder som inte har tappat greppet i panik hit och dit och fram och tillbaka.
Här har det mesta hela tiden fungerat nästan normalt (var glad att du bor där).
Men, upp med humöret, det är inte så illa.:)
Det har gått bra att åka på skidresa det mesta av pandemitiden.
I svenska skidorter är allt helt normalt och kommer så att förbli. Fr o m måndag är det grönt ljus i Österrike och jag tror det kommer att fortsätta så.
Jag har hunnit med tre skidresor i år, varav två i Alperna.
Keep on skiing!⛷️😀

Senast ändrad:
Hemsedal 2022 covid?
Känns som att man borde byta Hemsedal mot Sälen för att få åka iaf. Hade dock vart jävligt kul att testa Hemsedal då jag tror att det är bland bättre man kan hitta här i norden och pga jag aldrig varit där tidigare. Dessvärre finns inget ledigt i Sälen under trettondagshelgen.
Kanske finns privata uthyrare?

Hemsedal 2022 covid?
Känns som att man borde byta Hemsedal mot Sälen för att få åka iaf. Hade dock vart jävligt kul att testa Hemsedal då jag tror att det är bland bättre man kan hitta här i norden och pga jag aldrig varit där tidigare. Dessvärre finns inget ledigt i Sälen under trettondagshelgen.
Man kan ju välja något som inte är Skistar?

Hemsedal 2022 covid?
Är det sant, avboka minst 21 dagar i förväg en pandemi-vinter i ett land som helt random stänger gränsen? Säger väl allt om deras kundfokus… Pinsamt.

Hemsedal 2022 covid?
Hemsedal är riktigt grymt!!!
Att byta till Sälen blir tyvärr ett rejält nerköp….
Med det är klart Sälen är ju bättre än att sitta hemma! Säger jag som var totalt 5 veckor och åkte i Sälen förra året…. 🤥

Hemsedal 2022 covid?
Ingen vet.

Om norrmännen tvingas stänga sina skidorter så blir dom kompenserade av staten vilket innebär att det finns möjlighet att få tillbaka sina pengar. Sedan om den möjligheten används (t.ex. av Skistar) kan man bara spekulera kring.

Var beredd att vaska respengarna. Nog lite så man får göra i dagsläget. Alternativet är att inte försöka alls.

Finns annat än Skistar i Sverige.

Hemsedal 2022 covid?
Är det sant, avboka minst 21 dagar i förväg en pandemi-vinter i ett land som helt random stänger gränsen? Säger väl allt om deras kundfokus… Pinsamt.
Håller med, svagt av en resebyrå att inte ha bättre säkerhet för sina kunder.
All heder åt ALPRESOR som ger alla pengar tillbaka om dom inte kan erbjuda det man beställt. Skistar däremot är inte särskilt måna om sina kunder. Har pratat med dom och vädjat till dem men trots att jag tecknat försäkring så har jag inget skydd. Jag måste själva göra bedömning om jag "tror" att resan kommer att bli av, eller avboka 21 dagar före avresa alternativt vänta och se och eventuellt bli av med alla pengar om tex Norge stänger gränsen. Väldigt dålig service måste jag säga. Tråkigt att skistar kartellen är enda alternativet om man vill ett ha pistnära boende, när det är ett sånt värdelöst företag.

Hemsedal 2022 covid?
Hemsedal är riktigt grymt!!!
Att byta till Sälen blir tyvärr ett rejält nerköp….
Med det är klart Sälen är ju bättre än att sitta hemma! Säger jag som var totalt 5 veckor och åkte i Sälen förra året…. 🤥
Håller med. Efter att ha varit några vändor i alperna så är ju Sälen lite tråkigt, men som sagt, bättre än att sitta hemma. Jag vill helst ha liftnära boende, skönt att kunna ta lunch i stugan. Jag vet då inget annat alternativ än skistar, å dom har ju inget ledigt när jag tänkt åka😪

Hemsedal 2022 covid?
Håller med. Efter att ha varit några vändor i alperna så är ju Sälen lite tråkigt, men som sagt, bättre än att sitta hemma. Jag vill helst ha liftnära boende, skönt att kunna ta lunch i stugan. Jag vet då inget annat alternativ än skistar, å dom har ju inget ledigt när jag tänkt åka😪
Kolla Kläppen eller Stöten! Bästa backarna i Sälen samt ej Skistar. Finns även en del stugor på blocket! Men självklart inte så mycket kvar nu o ski in/ski out blir nog riktigt svårt att hitta….

Hemsedal 2022 covid?
Kolla Kläppen eller Stöten! Bästa backarna i Sälen samt ej Skistar. Finns även en del stugor på blocket! Men självklart inte så mycket kvar nu o ski in/ski out blir nog riktigt svårt att hitta….
Att ha en transport på en kvart eller så till skidområdet har aldrig stört mig. Den kvarten försvinner väl ändå i första liftkön i en Skistaranläggning…

Hemsedal 2022 covid?
Att ha en transport på en kvart eller så till skidområdet har aldrig stört mig. Den kvarten försvinner väl ändå i första liftkön i en Skistaranläggning…
Men att glida hem på skidorna på lunchen, av med kläderna och pjäxorna och in med dem i torkskåpet i stället för att köa i en trång restaurang är rätt skönt.
Förra vintern var inga köer att tala om vare sig i Tandådalen eller Björnrike v1 eller v7.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp