hemsedal eller trysil??

hemsedal eller trysil??
Har inte varit i trysil i år...men det ryktas ju om att de satsar hårt på sin park...artic challage och allt det där..Jag var i Hemsedal v.5 i år och det var bra. Jag var mest i parken som var skitbra...två piper och tre olika lines i olika svårighetsgrad...snöförhållanderna var inte så bra när jag var där...rätt mycket med snö men det var vindpackat och hårt i offpisten...men stället såg ut att ha potential!! bättre än trysil på den fronten...

hemsedal eller trysil??
Hemsedal uten tvil. Mye mer varierte kjøremuligheter. Meget gode puddermuligheter hvis en gidder å gå noen få meter.
OK park.
Trysil har også noe puddermuligheter, men mer begrenset. En annen ting som er negatift med trysil er at en bråte med folk forviller seg inn i svartløypene uten å ha det minste av ski ferdigheter. ( flere lette løyper ender opp i svarte løyper i nedeste delen av anlegget.

hemsedal eller trysil??
Hemsedal med hästlängder ! Bättre offpist mé !

Förstår allvarligt talat inte vad Trysil gör uppe på tapeten äns. Är ju så dålig skidåkning där och utelivet suger !

Skall man ha både och så skall man till Hemsedal coh/eller Åre. De är de enda ställen i Norden som erbjuder någorlunda åkning och ett bra uteliv.

hemsedal eller trysil??
Hemsedal är utan tvekan vinnare i alla grenar!

Hemsedal är som ett mini aplsystem med olika toppar som alla har bra offpist. Det bästa enligt mig är nog också det som är mest väl kännt heter Reidarskaret, ruggit bra med varierad åkning.

Parken är helt klart bland det bästa jag sett. Ny shapade varje dag med med sprayade kickar. Det finns även en hel del möjligheter till att bygga egna kickar någon av de många raviner som finns.

Vad det gäller det vanliga pisterna så har jag inte så mycket att säga det är ju vanliga pister som alla andra vanliga pister...

hemsedal eller trysil??
Vet som vanligt inget om parker och annat byggt, men Hemsedal rockar som vanligt bättre än mycket annat i Norden och defenetivt bättre än Trysil.

Trysil i jämförelse med Sälen är grymt, men är i övrigt inte så fantastiskt... Hemsedal förlorar möjligen på att det kan vara lite mer svårraggat än att ta en taxi över till Sälen och ragga familjefruar ;-)

Tillbaka
Topp