Hemsedal v.7 -10

FFrank

Ny medlem
Hemsedal v.7 -10
Hej!
Jag tänkte höra om det är några som ska till Hemsedal vecka 7.
Hur är stället, finns det något uteställe, hur är skidåkningen, park osv?.

tack på förhand!

Hemsedal v.7 -10
Hej! Hemsedal har massor av fina ytor för offpist åkning direkt i anslutning till liftarna. Har själv varit där bland annat vecka 8 då vi bara hade is i en vecka, detta är något som man får räkna med kan hända om du inte är i colorado. Hela parken är öppen under vecka 7 och den brukar vara extremt bra. Ganska få rails men massor av fina välshapeada hopp. Partylivet är sådär, afterskin brukar vara rolig som fan och bra tryck åtminstone längre fram mot våren, har lite dålig koll på hur dte är vecka 7 men det är ju sportlov då så en del folk lär det vara ute. Lite sämre på klubbarna på kvällen.
Överflödig fakta: mini göteborg, går ungefär 10 göteborgare på varje norsk/svensk från andra delar av sverige.

Fråga om du undrar något mer.

Hemsedal v.7 -10
Såg för övrigt att du är 18, blir svårt att komma in på uteställen på kvällen då. Har lyckats flirta mig in någon gång dock men ger inga garantier på att det funkar.

Hemsedal v.7 -10
låter ju gött med såpass många göteborgare :), dock låter det sämre med ute ställena, varför är dom så dumma och sätter så hög gräns.
Samtidigt är man ju där med ett gött gäng så det spelar väl inte så stor roll, men afterskin har ingen gräns eller ?

Hemsedal v.7 -10
FFrank sa:
låter ju gött med såpass många göteborgare :), dock låter det sämre med ute ställena, varför är dom så dumma och sätter så hög gräns.
Samtidigt är man ju där med ett gött gäng så det spelar väl inte så stor roll, men afterskin har ingen gräns eller ?
Nej afterskin kommer du in på som 18 åring.

Hemsedal v.7 -10
Dom kommer tydligen köra 4 parker där i år. Blå parken som redan är öppen och helt klar tydligen. En svart linje där dom haft parken tidigare men dom har slopat pipen och röda linjen och har bara svarta hopp där nu. Sen har dom pumaparken som dom brukade köra för ett par år sedan som är upp vid ankarliften som går efter 4 expressliften nerifrån Hemsedal löypa, här kommer det vara antagligen 2-3 super enorma hopp, har vart så tidigare år iaf. Sen fattade jag det som om dom ska bygga en park som går från tinden och hela vägen längst ner i dalen antar att det är här som röda linjen kommer ligga.

Hemsedal v.7 -10
Jag åker upp dit V4 (+ ev. v5), så det är ju lite tidigare... Jag har fått höra mycket fint om både backcountryn och hoppen där

Tillbaka
Topp