Hemsedal?

Sandy87

Ny medlem
Hemsedal?
Finns det någon som har erfarenheter från Hemsedal? Någon som har jobbat där till o med? Efter en säsong i Sälen börjar jag ledsna lite på deras (förlåt!) kullar....och skulle gärna vilja bege mig till något ställe med bättre åkning både i och utanför pisterna. Varför jag inte drar till Alperna är för att jag vill jobba som skidlärare på liknande sätt som jag gjorde i sälen. Om Hemsedal har jag dock hört att vädret inte ska vara något vidare och att det gör att man ofta får stänga många av topp-liftarna och ofta är dimma med usel sikt. Någon som har något att säga om detta?

//Sandra

Hemsedal?
hemsedal är helt grymt! i love i love. vi ska tillbaka för en andra säsong. bra åkning, kul folk, bra storlek på stället. mycket diffrent from sälen! vädet skiftar som på alla ställen, det är ibland helt uderbara soldagar med massa puder och 30 minus sen har vi de dimmigt i bland också eftersom topparna är ganska höga! jag rekomenderar verkligen det varmt!

ha de!

Hemsedal?
NACkdelen är att solen inte skiner i dalen förrän i slutet av Jan. annars är det ett Topp ställe. Absolut topp 3. i Norden när det gäller skidåkning, topp 1 när de gäller fest och skön avslappnad stil till skillnad från andra skistar anläggningar i norden.
Vädret är som alla andra fjällområden, ibland dåligt - ibland bra.

Hemsedal?
Hemsedal är en riktigt nice ställe! Vart där ungefär 1ggr/säsong sen ja var 7 och ja gillar det starkt! Långa backar, grym park, bra möjlighet till offpist, vacker natur och brukar inte vara alls mycket folk heller! Den enda nackdelen är väl att käket i backen är rätt dyrt, men det är ju norge..

Hemsedal?
stämmer att toppliftarna ibland måste stängas men pga hård vind. kommer man upp över en helg kanske det inte är så kul att liftarna står, men är man där hela säsongen är det inget man direkt stör sig på. ..iaf inte jag..
i övrigt är hemsedal kanon. långa backar, park för både nybörjare och erfarna, bra offpist och en massa fest och jävelskap! :)

Hemsedal?
Som Göteborgare har jag gjort ett otal antal skidresor till skandinaviens alper, och orten gör verkligen skäl för sitt smeknamn. Underbar natur, höga spetsiga toppar, långa svepande pister, rolig offpist och grym fest. Det dåliga vädret har jag aldrig märkt mycket av(förutom en resa då vi hade underkylt regn en dag:( ). Helt enkelt en riktigt bra skidort, bästa som jag har besökt i norden!(inräknat Åre)

Hemsedal?
Jag skall till Homsedal...oj förlåt..Hemsedal 6-9 December. Vad säger sannolikheten om att det är bra där då m.a.p. off-pist och park?
Jag har inte varit där sen -97 så det har väl hänt lite!?

Hemsedal?
aengman sa:
Jag skall till Homsedal...oj förlåt..Hemsedal 6-9 December. Vad säger sannolikheten om att det är bra där då m.a.p. off-pist och park?
Jag har inte varit där sen -97 så det har väl hänt lite!?
tror iofs inte att väderförutsättningarna förändrats så mycket på tio år. snö har de säkert men kanske inte nog för offpisten. och park har jag svårt att tänka mig att de ska ha hunnit göra sådär hemskt mycket med så tidigt in på säsongen...

Hemsedal?
Lee-nus sa:
tror iofs inte att väderförutsättningarna förändrats så mycket på tio år.
Det tror jag, men det var inte det jag tänkte på främst utan på andra saker som att de kanske satsar mer på parker tidigt på säsongen i.o.m att utnyttjandet av dessa har exploderat sett ur ett 10-årsperspektiv.

Tillbaka
Topp