Hemsedal

• Trådstartare Trådstartare MF1
  • Start datum Start datum

MF1

Ny medlem
Hemsedal
Hej!! Har fått jobb i hemsedal i vinter och undrar om någon har några tips och åsikter om skidåkningen där och stället i övrigt. Någon som ska dit kanske? //MF

Hemsedal
Var där en gång för många år sedan. Jag tyckte stälet var grymt (med nordiska mått). Stora möjligheter till bra off pist, bra park, sköna pister och chilla människor som hängde runt där! Ta jobbet och njut!
Hade!

/P

Hemsedal
Brukar åka i Hemsedal 10-15 dgr/säsong. Där finns mycket bra att åka på. Gillar du offpist finns otroligt mycket orört mellan 10-30 min knallande från liftarna. Du får säkert en massa tips av dom på orten, men är du intresserad kan jag skriva ihop några rader. Pisterna och det intilliggande är bra, men talar för sig själv.

Åker förmodligen dit 17-22/12

MVH
Anders

Hemsedal
bra val! hemsedal är riktigt bra för att vara så nära. finns massor av ställen att gå på, om du orkar gå förstås. gäller bara att hitta folk som kan och är villiga att gå! (det finns några, även om de flesta mest festar, särskilt danskarna...)

annars finns det lätttillgänglig offpist nära liftsystemet, du behöver bara gå tio-tjugo minuter. då hittar du välkända repor som "gummiskogen", "reidarskaret", "katmandou" mm

kör hårt! :)
/jenny

Tillbaka
Topp