Hemsedal

Kjorling

Ny medlem
Hemsedal
Nä men tjena...
Drar till Hemsedal v.3 tänkte kolla upp ifall någon varit där och känt på offpisten och hur det är med funparks nu. Nån som kna tipsa mig om nån bra offpistrepa..

Skida lugnt// Daniel Kjörling

Hemsedal
Jag var där V.1. Och kan säga att lössnö finns det gott om. Fun-parken var också mycket bra förutom att det inte fanns en enda rail i hela parken. men det kanske har blivit ändring på det nu. finns ett par riktigt feta hopp. Bäst i norden just nu skulle jag säga.........

Hemsedal
Rails är på G!
Fast det är v. 3 just nu så de lär inte vara uppe nu när du är där, kommer nog upp om en vecka eller två eller kanske tre... det är Norge *s*

Hemsedal
kolla repan här på freeride.....skidorter/norge/hemsedal och där står det 2 st !
ska förövrigt också dit nu imorn !

Hemsedal
Tjena Daniel!

Jag var i Hemsedal i helgen. Ett par minus fast mycket moln och blåst. Offpist är inget att hoppas på. Alls. Snön har sjunkigt ihop och är tung. Hyfsad pist däremot. Riktigt bra på sina håll. FunParken är OK. Ett riktigt stort hopp. Nordens bästa vet jag inte om jag kan hålla med om. Hoppas i allafall att så inte är fallet. Längst till vänster (uppifrån sett) finns 5-6 stycken rätt bra kickar att träna 360 på. De sitter rätt bra nu.

Bästa pisten är nog om man tar liften som är till vänster om FunParken (uppifrån sett) och åker sen vänster om liften (uppifrån sett).

Kör hårt!

Hemsedal
Har vart en knall säsång hittils i år, med mycket snö och kalla temperaturer. Nu i det siste har det tyvärr vart plussgrader, blåst och lite regn.. Ska bli en del nederbör framöver så vi får hoppas att temperaturerna håller sig under 0.. Hyffsade och lättilgängliga offpist repor hittar du tex genom att ta de två liftarna längst till vänster av systemet. väl uppe traskar du en bit till baksidan av berget. Du kan åka ner till höger, skogsåkning (du kommer tillslut ner på en väg och tar en taxi tillbaka till liften, det kommer bilar titt som tätt). du kan oxå traska vidare uppåt/till vänster25-30 minuter och få fina branta puderåk utan dräd..

Oavsett väder så är det fett ös med tanke på afterski och fest!

gå lös!

Tillbaka
Topp