hendryx+ dynafit

formoinnehall

Ny medlem
hendryx+ dynafit
jo,

jag har nu tlt ft z12 på mina 185 cm armada jj´s och tycker det funkar utmärkt.

till nästa vinter vill jag nog prova något från omtalade hendryx.

nån som har erfarenhet av dynafit på hendryx?

jag turar nära nog uteslutande, eller rättare sagt, det blir en del backe, men toppturerna sätter standarden på grejorna.

jag har varit inne på tyngre saker, men jag tycker inte det lönar sig, tyngre upp blir tröttare ner och svårare att dra nytta av biffet.

den direkta frågan är väl om ett par z12 kan driva ett par hendryx cash, om jag också står i ett par tlt5 performance, visserligen med sprutade innerskor, men ändå.

nån som har en åsikt?

hendryx+ dynafit
Är inte Hendryx för tunga för topptur? Skulle inte ett par dynafit-skis vara bättre? Men vad vet jag. Jag turar ju faktisk inte.

Senast ändrad:
hendryx+ dynafit
står redan duck på mina jj´s!

försökte hitta vikt på cashen, men det enda var en recension från teton gravity som beskrev dom som lätta.

jj´sen tror jag är lätta i förhållande till vikt, dom turar iaf utmärkt!

hendryx+ dynafit
Har ingen koll på Hendryx, men själv turade och körde jag på ett par Lokomotiv Rockerbillys ifjol, 156-131-138 och 190 långa. FT12:an och Titanen på fötterna. Var själv fundersam till set-upen från början, men den funkade klockrent och var aldrig några problem att bindningen inte pallade med, vare sig uppför eller utför - jag fick dryga 40 dagar på dem. 185cm lång och väger in på 80kg.

Så bindningen pallar trycket alla gånger, det är väl kanske pjäxan som kan bli vek om du står på utför gissar jag med den kombinationen pjäxa-bindning-skida.

hendryx+ dynafit
vid en snabb jämförelse på alpingaraget med mina nuvarande spirit3 på ena foten och tlt5 performancen på den andra, kändes dynafiten klart styvare framåt bakåt, men resten är ju svårt att veta innan jag åker i real life.

innan hade jag samma bindningar på fatypus alottas, och det kändes inte som någon dålig kombo, så som du säger, bindningarna borde palla, det kanske är pjäxorna som är frågetecknet.

men det blir ju stegjärn ibland också, och med lång erfarenhet från alpin bergsklättring vet jag att desto lättare skor gör livet skönare dom långa dagarna ute.

en avvägningsfråga, som allt annat!

men hakongson, har du gjort jervasstind i hurrungane? vet du om andra och tredje snöfältet öster om normalturen är gjorda? dit tror jag att det kommer krävas rep och yxa för att ta sig, men det blir nog en mäktigt åk isf!

hendryx+ dynafit
Jag kör på ett par purple haze med RTK race RT som är en lättvikts pytteliten TLT kompatibel binding se http://www.atkrace.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=38:atk-race-rt&lang=en (samma generalagent som dynafit) detta driver jag med ett par TLT5 perf med en intuitioninnersko då orginalet inte formades tillräckligt för min fot + att det gjorde pjäxan klart styvare.
Självklart är de duckmonterade!

Hittils har allt funkat prima! MYCKET förvånad över styvheten i denna lilla binding klart vridstyvare och bättre skidkänsla än med duke/alpinpjäxa som jag körde på likadan skida i fjol/förrfjol. dock är TLT5an ju klart mjukare men det är nått jag motvilligt börjar vänja mig med.

Vikt på chashen är nog enklast om du mailar hedrik o frågar men de är varken jättelätta eller tunga.

Tillbaka
Topp