Tjena,
Själv så har jag nu varit borta ett år i Usa och kom hem i sommras. Jag Var i Texas i 11 månader och gick där på high school. Liksom du kan tänka dig så är det inte något vidare lätt att hitta skidåkning i Texas.... Vet ju däremot inte hur det kan se ut med sådant i Kanada, beror väll på lite vart man hamnar^^ Kan tänka mig att skolan är liknande som i Usa och det jag kan säga är sport, sport o sport.... I princip all sport som finns är inom skolan och vill man spela så spelar man för skolans skollag, ingen aning om det finns skidsport i någon skola, skulle inte tippa på det. I Usa iaf är skolan något simplare än här hemma + att året räknas ju inte så betygen behöver inte vara på topp.
Jag åkte skidor i några dar på sportlovet men allt sånt beror ju helt och hållet på vad för familj man hamnar i. Bortsett från skidåkning så är ett år sådär sjukt lärorikt! Engelskan sitter som smort och det är fett skönt, eller om du ska till fransktalande delarna. Jag tycker man lär sig själv bättre och iaf jag insåg lite mer vad det egentligen var jag ville, åka skidor mm!!
Tänk över saken men jag tycker du ska åka!! Men kom alltid ihåg att det blir vad du gör det till! det märkte jag....