Hitta boots till min smala bindning

heddalotta

Ny medlem
Jag har lite strul med att hitta boots till min smala burton Cartel est bindning.
Det har blivit dags att uppgradera bootsen.

Jag har stl 38, och alla tjejboots jag har prövat har varit för breda vid hälen för att komma in i bindningen. Det bästa jag testat dess är en 32 white summit men attans den är för bred.
Innersidan av bindningen är precis 9 cm, och tjejbootsen jag prövat har varit minst 9,5 cm så jag måste antagligen trampa ned bootsen hårt, och rycka loss den.

Allmountain boots har jag inte lyckats hitta i nån butik att pröva - de ska vara lite stabilare vid hälen = smalare?

Letat som en galning efter en centimeter guide :lol: på nätet.

Glad om någon kan tipsa!

Med risk för att vara lite dum...så ska du anpassa dina bindingar efter dina boots och inte tvärtom. :) Om du har svårt att hitta boots som passar i bindningarna så kanske det är bindingarna som är för små.

Och annars så är följande klippt från Dogfunks hemsida: "Boots from Salomon, Vans, Ride Women's and K2 Women's generally fit narrower feet better."

Senast ändrad:
Hej,
tack för ditt tips. Jag har letat efter likadana boots som jag har nu, men den tillverkas inte länge (Haft den i 10 år) det finns straps on inuti bootsen så hälen sitter fast som berget.
Det var till bootsen jag anpassade bindningen så jag kanske ska se efter en ny bindning också.
Något jag får fundera över.

Tack!

Ja det har jag gjort, mina fötter är inte alls kompis med burtob.. Sitter inte bra alls, men bindnigen varit skitbra.
Så det bästa är nog att köpa ny bindning som går ihop med bootsen. Har tittat på 32 boots så kanske en union force till.. Men carteln har varit grym så det hade varit toppen om man hittat boots som går ihop.
Men man kan inte få allt man vill.

Tillbaka
Topp