Hjälm med goggle-skydd för skogsåkning

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
I

IngemarH79

Guest
Har ni skogsåkare som inte drar er för att käka granbarr några tips på utrustning som skyddar linsen när man kör mellan två yviga granar? Funkar en hjälm med skärm bättre? finns det några andra knep att ta till.

Hjälm med skärm funkar självfallet lite bättre (enligt mig), annars kan du köpa andra brillor som du ska ha till den sortens åkning alt. att du köper en extra lins. Du kan också ducka för grenarna, eller så kan du kolla låta hjälmen ta grenarna. Fast goggles:ens uppgift är ju att skydda ögonen, även mot grenar.

Jag plockade av skärmen på min Giro Nine Mx hjälm förra året.

Ena dagen va min Fire lins full av massa små repor, som visserligen gick att putsa bort men samtidigt kunde skogen varit värre också.

Den andra dagen med skärmen bortskruvad, small jag och två kompisar ihop rätt rejält.
Efter det så hade jag en "fläck" in skrapad i linsen från typ en skida eller va det nu va som träffade mig...

Efter detta känns det som jag aldrig komemr åka utan skärm igen.
Folk kan tycka va dom vill om de är snyggt eller inte, skyddar gör det verkligen!

Gustav_89 sa:
Jag plockade av skärmen på min Giro Nine Mx hjälm förra året.

Ena dagen va min Fire lins full av massa små repor, som visserligen gick att putsa bort men samtidigt kunde skogen varit värre också.

Den andra dagen med skärmen bortskruvad, small jag och två kompisar ihop rätt rejält.
Efter det så hade jag en "fläck" in skrapad i linsen från typ en skida eller va det nu va som träffade mig...

Efter detta känns det som jag aldrig komemr åka utan skärm igen.
Folk kan tycka va dom vill om de är snyggt eller inte, skyddar gör det verkligen!
+1

Tillbaka
Topp