Hjälm med hörlurar/bluetooth?

Tjena!

Går i tankarna att införskaffa mig en ny hjälm och undrar om det finns modeller med bluetooth som fungerar bra och smidigt? Till ett rimligt pris skall tilläggas. Tänker att det skulle vara sjukt skönt att kunna ha musik men framförallt att på ett smidigt sett kunna ringa kompisar i backen.

Gör ett litet snitt i nederdelan av öronfluffet och tryck in valfria in ear hörlurar i öronskydden på hjälmen, då sparar du miljontals kronor, speciellt eftersom du kan ha en riktig säker hjälm som inte designades med hörlursfunktionen i huvudfokus!

Gör ett litet snitt i nederdelan av öronfluffet och tryck in valfria in ear hörlurar i öronskydden på hjälmen, då sparar du miljontals kronor, speciellt eftersom du kan ha en riktig säker hjälm som inte designades med hörlursfunktionen i huvudfokus!
Men vad snackar vi i prisskillnad ungefär? För en variant med viss kvalitet då. Visst säkerhetsaspekten är viktig men jag är inte någon extremåkare precis så håller mig mest i pist:)

Men det verkar som att de som är wired måste ha en aux anslutning i telfonen? Blir ju jobbigt när min telefon inte har det... Och är inte så sugen på att lägga 1,5 på trådlösa puckar;( Såg att POC verkade ha något liknande men vi snackade typ 1,5k där med.

Senast ändrad:
Det finns adaptrar för allt, med denna verkar du kunna få valfria trådade hörlurar att bli trådlösa med bluetooth:

Dock så är vi typ uppe i 900 då och känner jag nog att man lika gärna kan köpa de trådlösa för 1300 och slippa sladden.

Jag har använt dom där i min Sweethjälm under förra vintern, stort sett nöjd, har dom alltid i hjälmen. Finns en ny helt trådlös version nu.

Har pratat i telefon nån gång och det funkar bra.

Vi har använt chips 2.0 nu ett tag i familjen. Dom fungerar, men lite väl dyra.
+ Bra kontroller. Det är bara att veva sig själv en lusing på ena sidan så startar eller stänger man.
+ Färdig formfaktor. behöver inte sitta med lödpennan.
+ Hyfsat ljud.
+ Bra batteri tid. klarar lätt en heldag.
+ Fungerar med Alexa och Siri,, även om man ser ut som en idiot när man vrålar i liften Siri ring frugan.
- Pissig räckvidd. vrider man skallen alá exorcisten så hackar ljudet.
- Appen som man ska kunna använda som walkietalkie är typ skriven av en två åring och fungerar skit.
ett tips är limma fast en kortar hane-hona laddkabel och så slipper ni knäppa upp allt för att ladda.

Kör själv med en POC Obex BC Spin med Bluetooth kommunikationskitet till då jag ville ha annan färg på hjälmen än svar eller vit. Den är i och för sig både svart, vit och orange. Ljudet då man lyssnar på musik är ok, men samtalsljudnivån är rätt så låg tyvärr även fast man maxar ljudet. Inte billigt heller då jag tyvärr köpte både hjälm och ljudkitet till ordinarie pris. Alltså ca totalt 4000 sek. Skulle nog rekommendera annat som sagt.

Tillbaka
Topp