Hjälm med lurar?

Sjogras

Ny medlem
Hjälm med lurar?
Vilka hjälmar finns det med inbyggda hörlurar?

Pris, kvalitet, var köper man... Länka gärna några hjälmar eller nån bra sida.

// Johan

Hjälm med lurar?
Varför vill du ha hörlurar i hjälmen?

Tycker jag låter livsfarligt, kan bli svårt att höra omkringvarande skidåkare mm. då...

Hjälm med lurar?
på we i östersund!

eller hadde iaf men dom ahr haft rea men tar säkert in kostade typ 1700 tror jag as feta!

Hjälm med lurar?
Finns ProTec har en del modeller med inbyggda lurar, Giro har haft en del samt RED som har de dyrare varianterna sk hifi kompatibla. Den värsta är väl tantrum som har trådlösa hörlurar!! F-E-T-T!
Sj har jag en RED Hifi Audio som inte bara är grymt snygg...den är otroligt lätt oxå. Audio kittet köpte jag för 300kr från blue tomato. riktigt billigt. En hjälm hifi hjälm kostar drygt 1100kr och en hifi audio går lös på 1700-1800 kr... sååå gör som jag. Köp till via blue tomato :D
http://www.blue-tomato.at/ProductTreeAction.bto

Där kostar en RED tantrum G1 250 euro

Det verkar som att dom har slut på HiFi just nu. Dom har tidigare haft den i alla färger och storlekar.
Men kolla in lite titt som tätt där. Den är grymt bra den sidan!!

Hjälm med lurar?
Arnette Plug-In har avtagbara öronlappar som kan bytas ut mot ett par med lurar i för ca 200:-. Har inte testat själv, grejerna ser inte precis hi-fi ut men det verkar onekligen praktiskt.

Hjälm med lurar?
angående arnette lurarna så har jag hört en kille som hade såna och dom höll ungefär en dag. det hade kommit lite snö på hjälmen vad jag förstår och på det sättet hade lurarna förstörts. dom kanske inte är så hållbara för fukt vilket lär vara ganska viktigt om man ska ha dom i backen.

Hjälm med lurar?
På boardstore har dom en Quiksilver hjälm med lurar de e skapligt ljud i dom och stryktåliga också för den delen. Den kostar 999 kr inte så farligt...

Hjälm med lurar?
ett toppen tipps är att tillverka egan kom du lägger kanske 300:- på ett par hörlurar och sätter in dem i din nuvarnade hjälm får du grymmt mycket bättre ljud.

Hjälm med lurar?
jag har en K2 hjälm med hörlurar. hur bra som helst, man pausar musiken genom o trycka på örat. e svart o har skärm. kostade 1200 på alpint i sthlm. skriv om du e sugen på o köpa den.

Hjälm med lurar?
God Morgon!

www.alpingaraget.se har girohjälmar med inbyggda hörlurar, du kan även köpa enbart pads att stoppa in i en gammal girohjälm ifall du redan har en.
Men annars är det faktiskt hur lätt som helst att pula in ipodsnäckorna i öronmuffarna på en vanlig hjälm.

Godnatt!

Hjälm med lurar?
rekomederar det inte har det på min zolo freeride hjälm , tycker att det blir dåligt ljud plus så hör du inget i bakcne , ingeting att rekomendera. men men annnars arnette har en sweet , giro och zolo som ajg vet

Hjälm med lurar?
Jag har en Arnette-hjälm med hörlurar. Den är köpt för 700:- på Bergslagsäventyr i Örebro. Det är ju inte den bästa ljudkvaliten (men det tror jag inte om nån hjälm) och jag har inte simmat i djupsnö än men annars funkar de fint.

Hjälm med lurar?
Någon som vet om man kan köpa tuneups till Giro Encore? (Såg att den såldes med tuneups som redan satt på fast då endast i färgen svart)

Hjälm med lurar?
Jag har leedom vandal...Hur skön som hellst, man hör skidåkarna omkring en ändå. Bara turn up the tunes and ski like hell.....

Hjälm med lurar?
Big air vad far dig att tro att det inte ar Giro som kopierat Leedom? ;)

Leedom har samma tunesystem som Sweet hjalmarna, alltsa "skullcap"

Senast ändrad:
Hjälm med lurar?
hejsan! har en bad lieutenant hjälm och vill ha tunes up me den!
någon som vet vart man kan köpa på nätet eller i markbutik?
har kollat på alpint och alpingaraget där dom inte hade just nu!
så ni som vet kan väll gärna säga:P
helst vart man kan hitta på internet i sverige!

Hjälm med lurar?
Junkyard har till giro hjälmar, har det till min giro mx 10 audio :D skullcandy tror jag det heter
jag har två väg vilket betyder att jag har både mobilen och mp3 i lurarna samtidigt skitgött slipper ta upp mobilen varje gång det ringer

Hjälm med lurar?
golfarn89 sa:
Junkyard har till giro hjälmar, har det till min giro mx 10 audio :D skullcandy tror jag det heter
jag har två väg vilket betyder att jag har både mobilen och mp3 i lurarna samtidigt skitgött slipper ta upp mobilen varje gång det ringer
hittar dom inte:( inget som vet nån annan internet butik?

Senast ändrad:
Hjälm med lurar?
Jag har alltid undrat några grejjer om sådana hjälmar:
1. sitter dom bra, är dom bekväma?
2. tål dom en vurpa, att man t.ex dunkar huvudet i backen en gång?

Hjälm med lurar?
finns enmassa hjälmar på www.backcountry.com där har dom många som har lurar =D

eller en sida som ja beställde ifrån och fick nin leverans idag =D dock en liten frackt kostnad och de kan komma till tull men offtast inte.. www.moosejaw.com

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp