Hjälm med visir

olivera0406

Ny medlem
Hjälm med visir
Ja, jag är så gammal att jag behöver glasögon. Men vill ändå fortsätta åka skidor... Såg flera åkare i min ålder (och äldre) som åkte med hjälm och visir förra året i alperna. Finns dessa att köpa i Sverige?

Tack på förhand
Björn

Hjälm med visir
Jag har på senare år (nu på hela 23 års ålder) behövt glasögon/linser..
Fick aldrig linser att fungera i backen, blir lite för dragit under googlarna tror jag..

Så vad jag gjorde när jag köpte solglasögon i våras var att samtidigt prova ut ett par glasögon som passar innanför mina smith-googles, det blir inte så mycket att välja på eftersom det måste vara smalt och smidigt, men det funkar absolut! Skönt med ett par enkom glasögon som jag har kunnat böja till så dom sitter riktigt bombproof och inte följer med när jag tar av googlarna.
Och jag tycker det är superskönt! Fungerar fint efter att ha provat ett par dagar, vissa tendenser till att imma när man står i liftkön men problemen är små och nu har jag fixat anti-imm-vätska också..

Så har jag tacklar bekymret för att kunna njuta av utsikten i fartvinden..
Och glasögon behöver inte bli så dyrt, jag fick mina på köpet när jag köpte solglasögonen..

Kan vara värt att överväga iaf. :)

Hjälm med visir
Det finns annars en uppsjö olika skidglasögon som är gjorda enkom för detta ändamål. Dom brukar heta något med t ex OTG (over the glases) eller dylikt i tillägg till det vanliga namnet.

Hjälm med visir
Antar att du menar något i stil med Bollé visor.

Den har funnit i sverige, men det var ett tag sedan jag såg den på hyllorna. Mitt tips är annars Carrera Otg !

Hjälm med visir
Jag har sett Maplus i flera olika färger. Maplus.

Min farbror gubb-cruisar i röda pister med en blå, hyggligt ful variant (om det beror på honom eller hjälmen att den är ful låter jag vara osagt).

sen vet jag att jag sett ett märke som heter HRM som har en hjälm som ser ut som en pilothjälm...

Lycka till

Tillbaka
Topp